_DoGGi_ 0 Postad 7 Oktober , 2008 Hej på er Jag ska ta ner växelhuset för undersökning och läste på lite i forumet om att man måste dela på drev axeln via någon lucka hittar ingen på sprängskisserna på min motor. Är det så att den inte går att dela, bara dra av eller? Andra frågan: Har läst 2 olika tips vilken är rätt i mitt fall, ska framväxeln ligga i eller vara på neutralläge innan man drar av växelhuset? Tacksam om ni som vet kan hjälpa till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 Oktober , 2008 Årsmodell? 4-takt 2-takt 4cyl 3cyl ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 8 Oktober , 2008 Aha kanske bäst att tilläga det Det är en årsmodell 90, 2-taktare, 3-cylindrig. Hoppas på svar. Tackar på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 8 Oktober , 2008 Lägg i fram växeln sedan är det bara att demontera växelhuset finns ej någon lucka.glömm ej att ta bort trimrodret finns en mutter under trimrodret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 9 Oktober , 2008 Hej igen och tack Wanmar för tidigare inlägg. Då jag tömde växelhuset på olja var det ganska mycket vatten som rann ut och oljan som rann hade nästan klumpat sig och var kolsvart(bytte i våras). Vad kan färgen bero på, och vilka packningar är det som måste bytas för att få det tätt igen, antar att en är proppaxeltätningen. Kan det vara andra fel som orsakat vatten i huset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 Oktober , 2008 det finns två sätt att gå till väga .provtrycka växelhuset o vacum så man ser vart det läcker,eller så byter man alla tätningar det kan vara läkage vid propaxeln eller under vatten pumpen vid drivaxeln eller vid växelaxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 10 Oktober , 2008 Tack Wanmar ännu en gång för dina snabba svar, du är en klippa. Trevlig helg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser