Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
larsfj

Mystisk snipa - vilken typ?

Rekommendera Poster

Ohoj! Min granne har en snipa enliga bifogad bild.

Hon hade fått reda på att det skulle vara en Monark 580, men vi kan inte se om detta verkligen är korrekt. En som kallas Monark 580 lär vara en sportigare motorbåt av hardtoptyp med akterspegel. En annan är en segelsnipa, finns t ex på bild på www.codice.se/monark580/, men den stämmer ju inte heller.

Ser man samma båttyp på denna bildannons, http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=65702&kid=2&tid=2, så verkar skrovformen ändå stämma bra.

Gjordes då möjligen Monark 580-snipan med olika överbyggnader?

Jag tror att den starka läsekretsen här har ett svar som jag kan förmedla till grannen.

Ha det bra!  \ Lasse

post-2099-1394235641,6712_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det mer ser ut som Johnsson 24, men ändå inte. Den ser ut att vara mindre än både Sjögren 69 och Johnsson 24.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Jag vet att detta inlägg är gammalt, mmen jag lyfter frågan ändå då jag själv hade just dessa formar tills för ett drygt halvår sedan. detta är mycket riktigt en Monark.. Jag har hört både 580 och 590 om den. Jag hade formar både till ruffad och öppet ringdäck. Dessa formar stals utanför en gammal färg fabrik i Lindomme tidigt i våras. Då vi höll på att måla och iordningställa den lokal vi skulle hålla till med dessa, och förvarade dessa utomhus under tiden. Kanske någon här tror sig ha sett dessa någonstans. Hör gärna av er här i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...