Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
nmop

Durkar i laminat

Rekommendera Poster

Hej.

Någon som vet var jag kan köpa laminatskivor till durk. teak cotorandigtmönster. Tror att Bavariabåtarna har sådana.

Mvh NP

Senast ändrad av nmop | 06 oktober 2008 | 14:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har köpt tidigare av Erlandssons Brygga, kolla om de ev måste beställas först!

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag går i samma tankar som du, men jag har hittat klickgolv som ser ut som det är nåtat, vattenskyddat (vattentåligt) finns i 6 olika varianter, tror det får bli nått sånt. Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Var har du hittat dom? Vad kostar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du mej?? Finns på en butik i Karlstad som heter Stuvbutiken, finns en hemsida men de visas inte där tyvärr.   Urban.

Senast ändrad av ubbe62a | 22 oktober 2008 | 20:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte på Bryggans butik i Sickla (utanför Stockholm) förra vintern. 20% rabatt på relativt låga priser (nåja) hade de då och det har de nu igen om man köper hel skiva. Lagret de hade var stort!

Jag kan tipsa om att köpa på ett ställe som har kontinuerligt i lager då det skiljer i bredd på såväl nåt som trä mellan olika fabrikat. Så om man ena vintern vill lägga på en del av durken och nästa vinter på en annan del av durken är det bäst att man kollar att det är samma mått.

Jag lackade mina med Internationals 2-komponent lack. 5 strykningar en med Halkanix. Inte helt nöjd med ytan på slutstrykningen och hur Halkanixen fördelade sig men det duger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På SEASEA har dom en gummifolie som man kan limma på plyfa, slitstarkt och ser tämligen realistiskt ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

satte du gångjärn i luckorna eller sitter dom löst. Ska göra detta i min albin 25 när det blir lite varmare.

Limmade du fast dom eller ligger dom löst?

Känner på mig att det är gott att ha dom löst om man skulle behöva lyfta ur dom.

Alla mina durkar ligger löst nu och på den en ful matta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina luckor sitter löst.

Jag valde mellan att ha 6mm och limma eller 12 mm och ha de löst liggande.

Valde 12mm och de ligger löst. Jag har inte ångrat mig. Om/när jag vill lägga på ett eller fler lager fernissa är det bara att ta in de i garaget och fernissa dem där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena,

Vad du har jobbat då.. :-)

Snyggt Göran.

Tror att vi måste stråla samman i sommar så jag får kolla på båten lite.

Ha det gott.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kom på att jag måste slå ett slag för ett undermedel som heter coelan.

Problemet med durkar är ju att man måste hålla på att lacka dom med jämna mellanrum.. Men om man kostar på lite och lackar dom med coelan så slipper du lacka dom på typ 10år.

Jag har vänner med träbåtar och deras däck ser helt nya ut efter 5år, helt fantastiskt.

Bara ett litet tips.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite necroposting här på en snart tre år gammal tråd, men kör i vind.

Är det någon som har erfarenheter av att lägga en väl passande skiva durkplywood ovanpå en fastlimmad heltäckande durkmatta? Det känns som ett enkelt sätt att fräscha upp båten och underlätta för städningen ombord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna tråd förtjänar att väckas.

Jag tänkte också försöka med en båtaktig gummimatta på någon form av platta att lägga ovanpå heltäckningsluddet. Någon som har tips? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...