Viefjord 0 Postad 5 Oktober , 2008 hejsan alla har en mercury 40 en äldre motor med blå rand på kåpan. Den lade av helt utan förvarning för en tid sedan, kan ej hitta felet. motorn är i bra skick för sin ålder men surar lite nu skulle jag säga, finns det någon som är bra på dessa motorer eller skall man lämna in den på en motor firma? Alla tips är välkommna om det inte gäller att köpa en ny. tror att det kan vara cdi boxen eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brasseman 0 Postad 5 Oktober , 2008 Är ingen fena på motorer själv, har en mercury 35hk är väl snarlik den motorn du har skulle jag tro. Köpte mig en verkstadsmanual, kan kanske vara ett tips om man är sugen på att greja själv. Där står det utförligt steg för steg, felsökning mm. dock på engelska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Viefjord 0 Postad 6 Oktober , 2008 tackar för det, var får man tag på den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petgre 3 Postad 6 Oktober , 2008 http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=mercury outboard&title=mercury outboard&fromproduct=False Klicka på ovanstående länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser