Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
Goran_E

Problem med Lowrance GPS - GPS-modulen svarar inte

Rekommendera Poster

Hej

Har fått ett tråkigt problem med min Lowrance 525 CDF (inköpt i USA, ej svensk garanti).

Problemet är att den tappar positionen för att sedan säga GPS-modulen svarar inte. Det har blivit så ett antal gånger efter några timmars användning men den har då kommit igång efter omstart. Problemet uppstod igår igen och nu kommer den inte igång igen efter omstart.

Finns det någon reset-funktion på dessa? Jag ser att det inte finns någon knapp, men kanske i någon meny? Jag har också en flödesmätare ansluten och den har enheten kontakt med så det är inte NMEA-bussen som helt lagt av.

Finns det någon chans att detta skulle förändras om man uppdaterar programvaran? (Hur gör  man isåfall det?).Tacksam för tips och idéer!

/Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hört att Lowrance haft problem med sina antenner. Dock inte råkat ut för det själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte min båt begagnad och samma sak hände. Det visade sig att det fanns en skarvkontakt bakom en list vid rutan. Skiljde den åt, 5-56 och sedan går den igen. Samma sak händer när båten ej varit i drift på länge.

Har hört att en GPS-navigator aldrig få ha en skarvkontakt men jag vågar påstå att kontakten jag har är original - har aldrig sett en sådan förut.

Har Du månntro skarvkontakt - kolla och i så fall 5-56

Lycka till

Carl_axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...