sm7stu 0 Postad 4 Oktober , 2008 Hejsan alla Nu är det dax för höst och vinter fix med våra båtar. Ska börja med alla trä detaljer tänkte jag , så nu till frågorna , vad ska man nu ha till grabbräcken och badbrygga ?? Några bra förslag på bra produkter. Sen skulle jag lacka om all trä inredning och mörka den lite , någon som har bra förslag till vad man ska ha till detta.... Sen är det ju yttre gelcoat , något bra att få en matt stackars Gelcot att se bra ut igen. någon som provat nanotekniken , allt i ett..... och dyrt , men ska tydligen vara bra... Det va som att andvända oxalsyra för att få bort den gula ytan och det svarta som blir över allt , exv Y10 ...Nog om detta , någon som vet något så skriv ett par rader. // Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 4 Oktober , 2008 kinaolja tycker jag är riktigt bra, finns även med mörkare pigment. själv har jag fallit för schooner som lack. För att få ordning å gelcoat finns det olika lösningar, det bästa är att slipa med riktigt fint sandpapper finns färdiga set för detta... peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser