Superstarfia 0 Postad 1 Oktober , 2008 Jag och min sambo köpte en flipper 580 i somras.. vi tänkte då inte på de här med upptagning för vintern. vi ska nu henne ligga hemma hos mina förärldrar så vi behöver köpa en trailer. prolbemet som vi tror är att eftersom de är trimaranskrov så funkar de inte med vilken kärra som hellst.. hur har ni som har en 580 gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 1 Oktober , 2008 Jag har inget svar på din fråga, men vore det inte bättre med en rubrik typ Trailer till Flipper 580 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 2 Oktober , 2008 Hyr en biltransport kärra. lägg ett par reglar först så srovet inte glider direkt på kärran. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 2 Oktober , 2008 Testa med en trailer som har en vagga med självcentrerande sidostöd i förhållande till kölrullarna, typ Brenderup-trailer. Finns att hyra på en del mackar, Preem brukar ha tex. Vet inte om sidostöden kan tryckas ut tillräckligt för en 580 men värt ett försök. Vad som annars händer är att båten kommer ligga enbart på sidostöden utan kontakt med kölrullarna. Ekipaget brukar då bli rätt högt men kan funka vid kortare transporter och då bäst på trailers med hårda hjul på sidostöden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mcflyfisher 1 Postad 2 Oktober , 2008 har en flipper 450 med samma skrovtyp hade den på en vanlig släpvagn med vinch och med stängsel stolpar löst under som jag la dit vartefter båten rulla på annars gör du en ram med 6 kölrullar som du kan lägga på ett vanlig släp och sen lyfta bort när ni lastat av båten jag tröttna på detta och slakta en husvagn o svetsa dit ramen och vinch på husvagnsunderedet o där står den idag lite jobb men rel billigt vart det Senast ändrad av mcflyfisher | 03 oktober 2008 | 00:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser