ingeberggren 0 Postad 30 September , 2008 Min Sea Ray 268 med 454 och Alfa One tar in lite vatten i kölsvinet,både när den ligger still och vid gång.Har bytt alla bälgar och stödlagret, har även kollat styrtappen, men kan inte se något läckage. Kan det vara vid avgasutgången på bockhornet,och hur ser man det isåfall? Om det skulle vara det ,kan man fixa det utan motorlyft? Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 30 September , 2008 Hallå... jepp jag har samma problem, läcker vid bockhornsgenomföringen (tror jag) då det bara droppar vid motorgång. och nej motorn får man nog lyfta om inte ur så i alla fall fram en aning... kul va? lätt mekat e inte direkt ledordet här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 30 September , 2008 .. en klassiker .. tätningen på bockhornet och ut till skölden är ofta en felande länk ! Det sitter nån j-la oring som ska täta .. men de blir inte så bra med tiden . Där sitter nog felet ... och motorn måste ur för att fixa detta ...sorry //jcc Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 4 Oktober , 2008 Nu har inte jag en Sea Ray men min båt läckte första säsongen jag hade den. Säljaren var nere och lyste med ficklampa och kände med trasor vid skölden men vi hittade ingenting. Vid upptagningen såg jag att skruvarna till fästet på aktern som bär upp badbryggan börjat röra på sig. Fyllde på våren med Watertite, borrade nya hål, kletade på Sikaflex vid skruvandet och voilá- snustorrt! Kan det vara så på din båt? Senast ändrad av Fredric_sthlm | 05 oktober 2008 | 00:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser