Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Trim

Nåtning

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag skulle vilja veta om man kan använda ETTAN(Bild) som Nåtningsmassa..Om inte vilket är bäst och vad använder du?

M.V.H Henke!!

Besök min hemsida! www.nogg.se/Trim

Senast ändrad av Trim | 30 september 2008 | 20:48

post-10005648-1394235637,8213_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att du ska nåta ett däck. Då duger inte Ettan som ju inte torkar och stelnar, vilket är hela grejen med den produkten. Det är till för att täta i skarvar och sprickor under vattenlinjen där träet sväller och en annan produkt skulle trycka sönder bordläggningen. Använd UV-beständig nåtmassa, t ex Simsons funkar bra tycker jag.

Alternativ är att blanda svart/vitt pigment i förtjockad epoxy och nåta med för att sedan baka in hela däcket i epoxy och lacka. Se här när man gör det på skärgårdskryssaren Blink.
http://web.telia.com/~u35202819/renovering/r_6/dacket_1.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska man använda Sikas grejor måste man vara bra stark i nävarna! Deras nåtmassa är riktigt jobbig att få ur tuben, och ska man köra ett helt däck (det gick åt 12 tuber till min lilla båt...) spelar sådant roll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man behöver inte vara stark för att köra med Sika´ s grejer ! Kolla datum på patronen och skärupp munstycket till den bredd som du vill ha på fogen så behöver du endast normalstyrka.Flört Prova att nåta med Sealine 100 som är en primerfri nåtsilikon!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...