Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Perra

skillmässa

Rekommendera Poster

Nu är det ett faktum...Min fru lämnar mej...Skillsmässan är ett faktum...Båten som precis som min fru,är det käraste jag har...Men även den ryker all världens väg...Pyton mista det käraste man har...Fru båt på bara några dagar.Frun puts väck,och båten är till salu...Snacka om att sinuskurvorna pekar nedåt...

Detta blir en djävlig höst...

Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men snart kommer sommaren med nya äventyr att se fram emot. Snart blir det ljust igen. Håll ut :)

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jobbigaste med skillsmässor är nog om man har barn, förälder är man ju på livstid-frun är man ju inte ens släkt medFlört.

Men visst är det tungt, men som sagt -håll ut, och båtar finns det ju gott om.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Varför skiljas från båten? Är det banken som äger den kan du väl överta amorteringen.  Är det ni båda så kan ni väl dela med att hon får något likvärdigt. 

Annars får du väl se det positiva i det hela nästa gång är det läge att byta till nyare årsmodeller på de båda käresta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bränt barn skyr elden. Ingen ny Kärring men väl båt. Inga tröstens ord men väl så visa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ge inte upp allt på en gång! Behåll om det är möjligt åtminstone båten så att du har något att trösta dig med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet hur det känns ! Jag är i samma läge . Jag kommer väl inte sakna min fru så mycket men därimot mina barn . Då jag jobbar oregelbundna arbetstider kan jag inte ha dem halva tiden och får betala en en hel del i underhållsbidrag ... suck ! Men båten den skall jag banne mig behålla . Man måste tänka positivt även om det känns tungt .

Du skall se att sinuskurvorna snart pekar uppåt igen .

Mackan  Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..sälj båten till en bra kompis mycket mycket billigt , dela pengarna med frun ,köp tillbaka båten vid lämpligt tillfälle , typ etfer eran skillsmässa !

Billigt ???.. det är ju höst och ingen vill köpa båtar då ,eller hur !

-kan funka med lite tur :-)  ...och så hotar du med att det är hennes tur att ta upp båten och byta olja , polera, konservera, rengöra, tömma septitanken, bygga vinterställning  osv !

Vad tror du ?

//JCC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Jäkligt trist, som sagt håll ut. Man är trots allt människa och är ju funtad som så att man förtränger allt efter ett tag. Men under tiden kan det kännas riktigt piss. Du får hålla dig till forumena och hoppas på något annat att snacka om, så du slipper tänka på samma hela tiden. Vi försöker hålla igång så det finns att läsa, fast allt är ju inte intressant kanske Obestämd
Så håll ut, en annan tid stundar och tänk. Inget ont som inte har något gott med sig Flört

/D-L

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har ju tidigare varit aktiv inom jouren så letar du lite hittar du mer lämpliga forum för din uppkommna situvation och barn går ju inte i repris så de är värt att kämpa för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... jag va lite enkelspårig som bara tänkte på båten ?

De va inte meningen att låta så enkel och kall i mitt inlägg ... tycker självklart att det är skit att du/man ska behöva uppleva sånna saker som du gör ! 

//JCC

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 01 oktober 2008 | 00:38

post-11345-1394235637,9912_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Du får väl göra som jag gjort:

Första ungens morsa ställde till det för mig så jag bytte upp mig rejält, fick en nästan 2,5 decennier yngre modell,  båten däremot fick bli en något gammalt inslitet från min egna generation.

Så se det possitiva, ingen bromskloss längre, alla möjligheter till förändringar ligger öppna.

Gläd dig själv unna dig någon bra att ha sak.

post-15930-1394235638,1166_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu när du slipper försörja din fru, har du ju råd med än större båt.....
Dessutom kan du åka ut när du vill...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

får betala en en hel del i underhållsbidrag ... suck

Jaha, vem ska annars betala för dina barn????
Jag har själv barn från tidigare förhållande, och har aldrig klagat på att jag får betala för dom. Tvärtom, jag betalar gärna för att dom ska få en bra uppväxt, trots skillsmässan.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns väl kvinnor som försörjer sig alldeles utmärkt själva?!?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Kan ju vara så att frun försörjer kaptenTyst, så ingen fru ingen båt.Gråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beskrivningen av situationen var om jag hade ekonomiska möjligheter att behålla båten . Det är för mig självklart att jag skall vara ekonomisk stöd för mina barn .

Mackan  Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...