rydsnisse 0 Postad 27 September , 2008 Hej på er. Har haft läckage i min ryds camping i sommar. Jag konstaterade efter mycket letande att det kom in vatten vid ena skruven till nedre fästet till badstegen. Jag använde silicone och drog fast igen ,men det är nog inte tätt ändå verkar det som. Hur som helst tänkte jag täta dessa två hål, som befinner sig under vattenlinjen. Min fråga är ,: Jag skulle vilja plasta igen dom , men har aldrig jobbat med detta.Ge mig ett tips hur jag går tillväga.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicpa 0 Postad 27 September , 2008 Plastning är busenkelt. Om det bara är ett par skruvhål du ska täppa till räcker det med ett reparationskit á la Plastic Padding(marine epoxy), och kanske en klutt tvåkomponentsfärg eller topcoat om du vill vara noga. Däremot kanske du har ett större bekymmer om det är så att du har vatten mellan skroven, om det kryper ut droppar ur hålen när du har båten på land och tagit ut skruvarna så lär du inte få till en lyckad lagning innan det torkat ur. Annars gäller det egentligen bara att slipa ner lite runt i kring, eventuellt fasa hålet och tvätta rent med lite(!) aceton. Silikon anses väl inte vara helt lyckat, täta med sikaflex istället. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rydsnisse 0 Postad 28 September , 2008 Tack för tipset. Vad gäller vatten mellan skroven så har jag fått ut detta genom att ta bort dyvikan, och höja fören så att vattnet rann ut. Borrade sedan tre hål på rad (30mm) genom durken för att kolla fukten.För att ventilera bort fukten tillverkade jag en låda av spånplatta,40*40cm, i vilken jag monterade en badrumsfläkt. Borrade även tre 30mm. hål i lådan ,samt kopplade ihop detta med 30mm. slangar till durkhålen. Verkar fungera .Fläkten ska få gå i minst en vecka. Detta kanske var ett tips för någon.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser