Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 Nån som vet max. rekommenderad motor på en Selco Rimini på bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 kolla med nåt försäkringsbolag, dem brukar ha sten koll på vad som e max på allting :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 *orka* :-? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 släng på så stor som du tycker att du vill ha på den, då får du ju iaf en motor efter din smak........ med en 60hk gör den ca: 30 friska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 Jo jag hade väl tänkt mig nåt sånt... Ang. powertrim...får man den att gå snabbare med en motor med powertrim än utan? Finns ju en massa fördelar med PT men hur förändras fartresurserna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 de kan man nog säga att det är fördelar med powertrim. den går fortare om man tiltar upp den, hur mycke varierar nog en hel del men de kanske rör sej om ca:5 knop. bättre bränsleekonomi om man använder den rätt, smidigt om man ska in och undra på grunt vatten m.m NACKDEL: det är dyrt att laga,dyrare inköp och ännu mer stöldbegärligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 Jo visst men man kan ju ha motorn uttiltad från början (även om båten reser sig ganska mycket men ändå). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 javist de går men som du sa den reser sej mycket vid låga farter och blir således ganska talanglös att köra sakta med, dessutom kan man inte tilta upp den lika mycke med pinnen som med pt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 ok... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 13 Juni , 2004 jag har för mig att det är max 40 hk på den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 Juni , 2004 Låter ganska lite...den skulle nog knappt plana med 40hk. Den är trots allt 4,65 x 1,70. Om jag själv skulle gissa så skulle jag tro 60-65hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jari O. Postad 13 Juni , 2004 Den planar säkert med en 40 hk men får lita mer, men jag skulle nog gissa på max styrka på 60-65 hk som du själv gissade. Min HT är 4,70 lång och på den står det max 65 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 Juni , 2004 Jag har en 85hk på G kanske får förstärka akterspegeln 8) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 14 Juni , 2004 Har en 14ft Selco och max rekomenderad motorstyrka är på den 40.. Så 60 skulle nog räcka ganska bra.. 85 lät lite stort.. Tänk på att sjöegenskaperna i den båten inte är nån höjdare.. har en 50 på min o den gör sisådär 30-32 knop, fortare vill man inte åka med en Selco.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 14 Juni , 2004 Kollade på Atlanticas hemsida de har max 35 hk på Selco Rimini, inte mycket kan tyckas... Jag skulle nog också föreslå någonstans kring 60 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 Juni , 2004 35hk :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 14 Juni , 2004 Du får trösta dig med att de har 90 hk som max för min båt men det sitter en 175:a på, min är för övrigt försäkrad i LF, Atlantica ville inte ha den på grund av motorstorleken. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 Juni , 2004 Svenska sjö klagade inte heller på min förra båt. En Örnvik 400 för max 12hk och jag försäkrade med 25hk :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flinta 0 Postad 14 Juni , 2004 Hur mycket väger en Selco Rimini? 400 kg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 Juni , 2004 Skulle jag också gärna vilja veta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 15 Juni , 2004 Jag har en 40 hästars på min lilla båt. har i och för sig förstärkt aktern och inte brytt mig om nån försäkring. Tror din båt skulle gå fint med 60-80 friska hk.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 15 Juni , 2004 länk på blocket.... http://www2.blocket.se/view/2572718.htm?l=0&c=1&city=0 60hk runt 30 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 Juni , 2004 Jo jag har t.o.m. frågat honom om han visste hur mycket den väger, men han visste inte säkert. Gissade på 250-300kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 15 Juni , 2004 Tror min väger runt 150kg så det är nog inte helt fel gissning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Nordin Postad 15 Juni , 2004 Selco rimini väger ca 280 kg och rek.motorstorlek 20-65Hk enl. Båtnytts båtsalong från 1970. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 Juni , 2004 tackar :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 16 Juni , 2004 Vet du något sätt man kan fastställa årsmodellen på den också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas nordin Postad 16 Juni , 2004 Tyvärr inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Lindström Postad 2 Juli , 2004 Hej Max storlek är 65 hk enligt originalskylten. Har en Rimini med 60 Evin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 2 Juli , 2004 Det tackar jag för...har fått för mig att det är 65hk också av nån anledning. Min skylt sitter inte kvar. Vad står det mer på skylten? Vad har du för fartresurser med din 60hk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser