Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
PeterLe

Transport Maxi 77 från Trosa till Vättern

Rekommendera Poster

Hej, jag har köpt mig min första segelbåt en maxi 77 som nu ligger i Trosa. Jag har min hemma hamn nere i södra Vättern.

Så jag undrar om det är någon som vet något företag som kan transportera den och vad det kan tänkas kosta.

Jag har redan hört pris från www.kranbil.just.nu, fast de skulle ha mellan 8.000-10.000 kr för frakt från Trosa till Motala, vilken är alldeles för dyrt för mig.

Jag skulle hels vilja ha hem båten så jag har något att pyssla med under vintern, får jag inte tag i någon frakt får det bli Götakanal till våren när det öppnar, bara det går att få tag i någon vinter uppläggningsplats i trosa eller i närheten... men helst skulle jag vilja få hem båten..

Transporten är på 20 mil.. båt mast, har tyresövagga.. kan ev ordna kranlyft i start och destination.

Är det någon som vet några priser eller företag man kan ringa ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troligen är det de pengar du talar om för en transport av en åttametersbåt....tycker därtill att det låter snudd på billigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanalen är väll öppen fortfarande även om man måste beställa tid?
Seglade hem en båt från gålö i september för två år sedan, blev en underbar resa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu i helgen (28 sep) va sista helgen kanalen va öppet. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att kunna ta den turen. Jag har ringt runt till olika fraktfirmor och det kan bli bättre pris på frakt i fall de får någon annan körning åt samma håll.

Jag får leta vidare efter transport eller vinterförvaring, än så länge är det ju isfritt i hamnen :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...