Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Alf_Von_Sil

Sökfunktion

Rekommendera Poster

Sök funktion på forumet är väldigt dåligt. Kan man verkligen inte söka på två ord? Det är ju omöjligt att hitta det man söker.

Tex om man söker på Teak AND badbrygga så borde man ju kunna få upp inlägg där dessa två ord är kombinerade vilket gör att man kan hitta sin fråga mycket enklare och mera precis.

Någon som kan? Lär mig i så fall hur man gör tack.

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Upplever precis samma probelm som du när man vill hitta en specifik fråga med flera sökargument. Sökfunktionen här på forumet är mycket primitiv i det avseendet, alternativ så har inte jag heller lyckats förstå hur den funkar.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, man kan ju gå omvägen över Google. Säg att du vill veta om det finns ngt på forumet om Maxi 77 och mast. I sökrutan skriver du då: Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forum. Du kan också använda Googles avancerade sökfunktion och ange att du bara vill ha svar med bägge sökorden.

mvh  //Ilkka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Icesteppe: Tackar för tipset. Fungerar jätte bra nu att finna det jag vill. Så enkelt med ändå så svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går att använda sökrutan uppe i sidhuvudet. Den utnyttjar googleteknik för sökningen.
Se bifogad bild

Anpassning av forumsökningen är planerad men ej utförd.

252501.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, lite lustig feature i din sökruta med googleteknik, som likställer sökordet mast från ovanstående exempel med sökorden måste och mest.

mvh  //Ilkka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med googleteknik menade jag att det är google som sköter sökningen.
Du får samma resultat om du söker efter Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forumwww.google.se

http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&q=Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forum&btnG=Sök&meta

Men håller med om att det är lite lustigt.

//stavhammar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...