Alf_Von_Sil 2 Postad 21 September , 2008 Sök funktion på forumet är väldigt dåligt. Kan man verkligen inte söka på två ord? Det är ju omöjligt att hitta det man söker. Tex om man söker på Teak AND badbrygga så borde man ju kunna få upp inlägg där dessa två ord är kombinerade vilket gör att man kan hitta sin fråga mycket enklare och mera precis. Någon som kan? Lär mig i så fall hur man gör tack. Mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 22 September , 2008 Upplever precis samma probelm som du när man vill hitta en specifik fråga med flera sökargument. Sökfunktionen här på forumet är mycket primitiv i det avseendet, alternativ så har inte jag heller lyckats förstå hur den funkar. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 22 September , 2008 Tja, man kan ju gå omvägen över Google. Säg att du vill veta om det finns ngt på forumet om Maxi 77 och mast. I sökrutan skriver du då: Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forum. Du kan också använda Googles avancerade sökfunktion och ange att du bara vill ha svar med bägge sökorden. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 26 September , 2008 Icesteppe: Tackar för tipset. Fungerar jätte bra nu att finna det jag vill. Så enkelt med ändå så svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 26 September , 2008 Det går att använda sökrutan uppe i sidhuvudet. Den utnyttjar googleteknik för sökningen. Se bifogad bild Anpassning av forumsökningen är planerad men ej utförd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 26 September , 2008 Hmm, lite lustig feature i din sökruta med googleteknik, som likställer sökordet mast från ovanstående exempel med sökorden måste och mest. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 26 September , 2008 Med googleteknik menade jag att det är google som sköter sökningen. Du får samma resultat om du söker efter Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forum på www.google.se http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&q=Maxi 77 mast site:www.maringuiden.se/forum&btnG=Sök&meta Men håller med om att det är lite lustigt. //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser