samuel 0 Postad 11 Juni , 2004 Är det ngn som vet om det finns bättre o sämre båtmotorer? Är t ex en yamaha bättre än en Johnson (generellt)? Tacksam för svar Samuel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 Juni , 2004 vet inte vad som är bäst men yamaha motorer tycker iaf jag skrammlar o rasslar betydligt mer än tex johnson, detta betyder ju inte att dem är sämre för de. mercury borde ju va en bra motror eftersom det fortfarande finns massor me lastgamla murklor som går som klockor efter så många år, yamaha har mej veterligt inte tillverkat båtmotorer lika länge som tex mercury så vi får väl se om 100 år vad som är bäst :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 Juni , 2004 yamaha är dem mest sålda båtmotorn 26 år i rad.......... i vårat kära grannland NORGE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 Juni , 2004 Yamaha har fått väldigt bra kritik om man säger så. dom är pålitliga osv. själv har jag en mercury på min och den har aldrig krånglat än iallafall. och den är en -91. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 Tror inte vi behöver vänta så länge...mig veterligen så kommer oljan tryta om ca 40 år och då kommer vi väl få se andra typer av utombordare. :-? Eller så kanske dem hittar på nåt bränsle som går köra på gamla utombordare, man vet aldrig. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 själv funderar jag på varför de inte finns el båtar i större utsträckning än vad de gör.........jag ska bygga en själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 Man kan inte göra elmotorer större än ett par hk eftersom de skulle dra för mycket ström annars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 om man inte vet att de inte går att bygga så kan man göra de iaf. de behöver ju inte gå så fort jag skulle gladerligen puttra runt i 5 knop om de va gratis.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grimbo 0 Postad 12 Juni , 2004 Skulle denna elmotor inte vara något? ifa för oss seglare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grimbo 0 Postad 12 Juni , 2004 Sorry glömde adressen http://www.ozecodrive.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 Juni , 2004 I vad för båt då? Liten roddbåt? :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 12 Juni , 2004 mmmm en stooooooor roddbåt på 1500 kg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fammo Postad 8 Juli , 2004 elektriciteten e inte heller grrratis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 8 Juli , 2004 Av de motorer som jag haft. 1st 2hk yamaha. 1st 8hk johnson. 1st 15hk johnson. 1st 40hk Mariner. 1st 80hk 2takt yamaha. 1st 6hk evinrude. 1st 20hk yamaha och nu en 60hk 4takt yamaha så måste jag säga att yamaha är den bästa hittills. johnson krånglade fast dom var spritt nya. marinern lät lite mycket. men yamaha har jag aldrig haft några större problem med. 4-taktaren är det bästa köp jag någonsin gjort skulle jag tro:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crille 0 Postad 9 Juli , 2004 En viktig bit är möjligheten att kunna få service av en lokal och bra marina. Är det bara ett märke som är representerat i din omgivning så tycker jag valet är lätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Juli , 2004 Ja kvalitetsmässigt varierar nog mer på äldre motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dags att sova *L* Postad 10 Juli , 2004 Hej! Soppa förbrukning, reservdelspriser tycker jag är viktiga parametrar vid köp av motor… Gäller generellt alla motorer! /L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 11 Juli , 2004 Håller med Tias. Yamaha 4-takt är den bästa motorn jag har haft hittills. Jämn och tyst gång, krånglar inte. Mercury är driftsäker men går högt och är ganska skramlig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser