Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
df90

motorstölder

Rekommendera Poster

Jaa. Såg det på text-tv. Bra att de åkt dit!

Det innebär ju inte att de som blivit bestulna kommer att få motorerna tillbaka, men dock att många kommer att slippa att råka ut för samma sak. Tack, polisen! (Men kanske skulle detta lösts tidigare om det varit mer högprioriterat och större resurser hade satts in?!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är sorgligt att det finns personer som lever på stölder och struntar fullständigt hur de drabbade mår efter dessa incidenter . Hoppas de gripna får höga straff/böter . Måtte det bli lugnare på stöldfronten nu och att det inte kommer en annan polack-liga och tar över .

Mackan  Skrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi får inte heller glömma alla som köper utan kvitto..med all säkerhet stöldgods! Se till att få kvittot som säljaren fick när han köpte, har han inte det kvar köp ej, helt klart nåt lurt då!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är ju skrämande hur lite man får för skattepengarna, tex här i Blekinge så rullar det en polisbil i hela blekinge på helgerna. Det är ju bara för dom att ta vad dom vill ha. Inte konstigt att folk börjar ta lagen i egna händer.

Läste ngn stans att inbrotten i Blekinge har ökat med 60% är det kokt??? helt jävla vansinne. Östbilarna rullar omkring på vägarna mod, skåpbil proppfulla med stöldgods, inga problem med att få på det på färjan heller och inget görs. Man blir helförbannad....

Har varit ett antal inbrott i mina trakter i sommar. Polisen kommer ut och skriver rapport åt försäkringsbolagen.

Häromveckan var det en i ett stugområde som tog dom på bar gärning. Han ringde inte polisen, han gav dom istället stryk så in i helvete sen körde han iväg dom....

Det sker även på dagtid vilket ju är skrämmande då barn kan vara själva hemma från skolan. Nä nu får fanimej politikerna göra ngt åt detta jävla sätt. Om så gränsen mot öst ska bommas igen helt...

Sverige är unikt. Först strider fackförbunden för att gästarbetarna ska ha avtalsenliga löner vilket ger dom en enorm årsinkomst jämfört med vad dom får i sitt hemland. Sen är dom ute och snor allt vad dom kan på sin lediga tid i stort sett riskfritt. Skulle dom åka dit så får dom en dagsersättning i svenskt fängelse som fortfarande är bättre än lönen i deras hemland. Tror fan att världen runtomkring skrattar åt oss svenskar. Vi slår ju rekortd i idioti....

Jag säger inte att alla är såna men fakta är hur inbrot/stölder ökar med öppenheten mot öst... Ska det vara såhär ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vadå Ooops...?

Möjligt att det inte är så i andra delar av landet men här där vi har närheten till gränsen/färjorna och en nästan obefintlig Polisverksamhet blir man jävligt lack på det. Innan har man fått värja sej mot den normala procentuella brotsligheten men nu är det fanimej inte klokt.

Går inte att ha en vettig båt/motor för det ärt inte frågan om den blir stulen utan när. Likaså husinbrotten. Men det värsta är som jag skrev att dom oppererar när barn är själva hemma. Det känns inte särskilt tryggt...

Har lagt ett antal tusen på larm, övervakning, belysning mm,... Så jag känner mej väl så trygg man kan men fortfarande så hjälper inget mott att ev, kriminella kommer på dagtid när man jobbar och det finns barn/tonåringar hemma själva. Tycker att man borde få känna sej trygg. Eller????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller fullständigt med i det stora hela. Har själv inte haft råd att investera i larm o övervakning.Ang inbrott när barn är hemma tycker jag att det skulle förbjudasFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle du kunna precisera vad du har fått denna fakta ifrån? Tror inte ett skit på detta föränn du bevisar dina teser, tror bara att dom bygger på dina egna tillkortakommanden!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Letar för tillfället efter artikeln om ökning på 60% hoppas att jag hittar den igen...

Annars ser jag det med egna ögon.Åk förbi en rastplats med säg 4-5 östreggade bilar, typ skåpbil. Dom stänger dörrarna illa kvickt. Hinner man se ngt så är dom proppfulla. Märkligt när dom kommer hit är dom tomma. Konstigt om dom skulle komma hit på shoppingturne....

Polisens återkommande svar (som dom förmodligen inte står för om ngn, från media skulle fråga) att det gjorts av östgäster efter innbrott. Dom gör förmodligen den slutsatsen på vad som stjäls och hur det går till. Tex, brödrostar, locktänger gammla tv apparater mod stor. Det är grejor som inte betingar ngt, värde här...

Jag förstår att du inte är från dessa trakter, men det är ett jävla problem som kom iom, EU. Det hjälpte ett tag när gästerna var tvugna att visa upp pengar vid ankomst som skulle räcka för deras vistels i landet. Men nu har skiten satt igång igen....

Jag lägger till artiklar efter hand som jag hittar dom som relaterar till ämnet men tyvär har jag inte hittat den väsentligaste.

Du får tro på mitt ord eller inte, (kvittar mej) då jag inte är intresserad av att lägga multum tid på detta och dessutom vet alla i dessa trakter att det är så... Vore bra om ngn kan bekräfta...

Edit: Vet inte varför du tvivlar eller misstror mej men jag har absolut inget emot dom som kommer i goda avsikter. Gjorde ett tillbygge på huset för ngt, år sen. Anlitade en helsvensk firma som i sin tur tog arbetare från Litauen. Jag bjöd dom (arbetarna) på middag varje dag vilket absolut inte ingick i avtalet. Dom var både väldigt tacksamma och förvånade. Jag hoppas ju innerligt att dom inte tillhör den kategori som är kriminella, men det är ett ypperligt tillfälle att samla info om området. Kan säga att bygget var helvitt med moms mm, vad jag vet var arbetarna även anställda som dom skulle... Det blev inte billigare än om jag anlitat en firma som använt svensk arbetskraft, det kan jag lova...

Så om du tror att jag tar min syn på detta ur luften så tror du fel, det händer runt om oss...

http://blt.se/opinion/debatt/60-procents-okning-av-inbrott-i-blekinge(702917).gm

http://www.police.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12069

http://www.sydostran.se/index.37573---1.html

http://www.centerpartiet.se/templates2/NewsPage.aspx?id=41202

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:20

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:27

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:35

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:36

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang polisbilar i blekinge! Det var bättre förr, när jag gjorde lumpen kom det 3.Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag sa har jag vidtagit dom åtgärder jag kan så jag har fått ha grejorna ifred men det har drabbat mina grannar. Bor nära en hamn och räknar men stölderna både i hus och hamnen så är väl snittet en var annan vecka under högsäsong....

Det retar mej ändå att man ska behöva lägga x-antal tusen på utrustning, och få förhöjda försäkringspremier mm,...pga detta... Dessutom täcker en hemförsäkring skitdåligt vid stöld. Det ä värdeminskninsavdrag på allt så glöm att det går att återställa hemmet med hjälp av försäkringen om inte allt du äger är nyare än 2 år...

Senast ändrad av 7anne | 20 september 2008 | 19:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur hinner du att kolla både rastplatser o när otäckingarna kör av färjan,kan det vara så att öststartarna har stått i garderoben när du kommit hem?Isåfall kolla in cheeters, där åkte jag nog dit på stavningen,det bjuder jag på! Skulle varit ett PS innan men det bjuder jag också på. Ha en bra kväll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte låta bli att svara på fast det inte var till mig.  Orkar inte tänker inte kolla  den artikel du hänvisar till som bevis, SOM DESUTOM MISSAT enl dig är gästerna från öst. Jesus älskar alla barnen alla barnen på vår jord både gul o vit o svart gör det samma har han sagt o.s.v.Om jag är rätt underrättad så är väl blekinge ettfäste för sverigedemokrater, rätta mig om jag har fel... Svarar inte mer här om du vill höra mer ang.cheeters.mm så skall jag svara men då får du fråga på dösnack.Kyss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen aning om vad du snackar om... sorry...

Att Sverigedemokraterna har haft ett fäste här i kommunalvalen beror nog mest på att den enda som ifrågasatte det ena förslaget dummare än det andra var Erlandsson. Om du kollar in protokollen från kumunfullmäktige så var det ofta bara Erlandsson som ifrågasatte sakrer, Då menar jag ämnen som inte har med invandring att göra...

Det behövdes ngn, som inte bara var en nickedocka....

Annars vet jag inte vad du snackar om och som jag skrev innan bygger inte min åsikt på ngn, form av rasism eller så. Hade tex, dom möjligheterna funnits för oss i ett annat land så vet i fasen om inte jag med hade utnytjat det.

Hade varit guld att tex, kunna åka till Norje, tjäna en årsinkomst på 4 månader och på fritiden kunna sno allt man kom över riskfritt...

Min poäng är ju hur jävla korkade VI!!! är som tilllåter detta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK,ett svar till vid sidan om Dösnack.Vem f..n år Erlandsson o vem är dom andra.Beträffande möjligheter fattar jag 0. JAGtycker du skall konvertera till ngt sådant land där dessa möjligheter finns. F.Ö  kan jag meddela att platteven är såld så mejla inte mer.Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men hallå!!! Kollade du inte dom andra länkarna jag postade efter ca: 2 min, googlande...

Där står det om dom öppna gränsernas problem...

Och om du sen inte finner det som förklaring nog så föreslår jag att du googlar själv...

Det är liksom inga tveksamheter i detta...

Var bor du? I Norrland?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i Göteborg, jag vågar sätta ut mitt namn i sjöboden till skillnad från vissa andra, Göteborg översvämmas av Polacker som jobbar på byggen och med städarbeten och här har brottsligheten inte ökat förutom alla svenskar som skjuter varandra på löpande band, sen tror jag i grund och botten att vi har samma åsikt att drägget skall fångas, ingen tvekan om det. Men debatten bör vara nyanserad och det blir den inte med din tolkning av vad som är problemet. Mitt sista inlägg i denna tråd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill inte ha din jävla platttv. Jag har ju kvar mina 50 : are...

Jag skrev ju att jag har vidtagit åtgärder. 240V i alla grindar och dörrhantag inklusive parkerade fordon och konstant vattnad mark för bästa jordning... 12 st, 1000W halogenstrålkastare som tänds av verända jävla katt i granskapet...

Senapsgas i huset som aktiveras av koldioxidökning, rörelse, IR och tryckskillnad i fastigheten.

Två datorer med ca;10 övervakningskameror som loggar allt som händer i och utanför fastigheten... mm, mm, ...

En 10 kg, stridsvagnsmina i båten som triggas av rörelsevakt några truppminor.. mm, mm,

Erlandsson var vad jag vet Sverigedemokraternas lokala ombud förr...

Jag har inte mailat dej...

Jag vet fortfarande inte vad du snackade om i dina tidigare inlägg....... LOL!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är möjligt att det du säger stämmer i din verklighet men den stora skilnaden är att det inte tar typ 2-3 timmar (i bästa fall) för Polisen att komma i dina trakter om du känner dej hotad.

Det var det jag skrev om att jag ansåg vara det största problemet, att man inte känner sej trygg...

Återigen, jag hackar inte första hand på dom som utför det oavset var dom kommer ifrån utan på det faktum hur våra skattepengar förvaltas som jag skrev i 1:a inlägget. Att allt annat jag sen har skrivit är ett faktum är ju en annan sak men fortfarande kommer aldrig problemen att lösas så länge det inte finns ngn, polis eller verktyg för dom....

Tror du har hakat upp dej på att jag hackade på gästrna från öst men som jag skrev, är vi så jävla dumma som tilllåter det så är det ju självklart att dom utnytjar det...

Att det sen procentuellt skulle finnas lika många gäster från öst i Göteborg är ju rent skitsnack, och återigen, där finns ju fortfarande Poliser. Vad tror du händer om ni har endast en polisbil till förfogande i några månader...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte alls att det är märkligt att en del av den ökade brottsligheten kan bero på att kriminella personer från f.d. öststater tar tillfället i akt. Att sedan dra samtliga resänerärer eller arbetare från östeuropa över en kam eller att se ett samband mellan gästarbetare och kriminella; då ligger du på gränsen till rasism, 7nne.

Det finns många fattiga människor i östeuropa och mycket droger. Detta gör att kriminalitet frodas. När så gränserna öppnas till ett land med en mycket låg kriminalitet, p.g.a. en god social politik, fred jämlikhet etc. där polisresurserna är små. Ja, då kan ett sådant land bli ett mål för en organiserad kriminalitet.

Men, som sagt, de flesta av besökarna från öseteuropa ingår inte i kriminella nätverk och de som kommer hit för att arbeta ska inte misstänkliggöras. Eller hur?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang Gasning så får du stå för det själv, 50tummarna trodde jag var borta.kamrorna så skulle jag nog komplettera ,exempelvis till garderoben,1 polisbil i blekinge. då blir man lika ledsen som min kärring blev när gynekologen sa att det var det värsta han sett sedan Marit Paulsen var hans patient!Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja jag tycker du säger emot dej själv. Samtidigt som du förklarar och försvarar deras eventuella kriminella verksamhet så anklagar du mej för rasism??? Går inte riktigt ihop. Men vi är ju som framgår överens om att jag inte klandrar dom för det dom gör. Det är ju som du skriver, en gratis stormarknad för dom och det har jag ju förklarat i ett antal inlägg tidigare... Jag skriver ju att hade samma förutsättningar funnits för oss så hade förmodligen vi med utnyttjat det...

Återigen kritiserarar jag ju det faktum att VI ! tilllåter det, att vi är så flata, att det inte finns resurser, att det inte finns verktyg, mm... Så för fan lägg ner det där med att kalla folk för rasister så fort man säger hur det faktiskt är. Man är ju snart rasist om man har en svensk flagga på husgavlen... Lägg ner och läs mina tidigare inlägg...

Att det sen är ett faktum att en stor del av våra gäster från öst bedriver en stor del av den kriminella verksamheten här behöver vi ju ionte hymla om... Det gör fortfarande inte oss till rasister... Återigen läs länkarna jag la in.. Återigen jag klandrar inte dom, är vi så jävla dumma som tilllåter det så....

Däremot finns det en överhängande risk att om inte ngt, görs i dessa regioner som har obefintlig polisverksamhet så tar folk lagen i egna händer och konsekvenserna blir betydligt allvarligare.... Oavsett var den kriminella verksamheten kommer ifrån... Risken har ju däremot ökat då kriminalliteten har ökat som framgår av länken jag postade...

VI BETALAR SKATT, KÄNNER VI OSS HOTADE ELLER ATT VÅRA SURT FÖRVÄRVADE TILLGÅNGAR HÅLLER PÅ ATT BLI STULNA DÅ SKA DET FANIMEJ FINNAS POLIS ATT RINGAT TILL OCH DOM SKA FANIMEJ KOMMA !!! VA E DE FÖR FEL I DET...

Att sen det ökade trycket från öst ytterliggare har ökat detta behov spelar ju mindre roll. Behovet finns och det måste tillgodoses...

En parantes: En bekant krockade härom helgen. Dom ringsde 114 (någonting) som ska gå till polisen, dom väntade hur länge som helst. Till sist tog den som hade en fungerande bil och körde ner till stationen i Karlshamn. Efter ett jävla rinngande på dörren kom en snut irriterad av att bli störd i kaffet... Han svarade inte ens på kritiken över att dom inte tog telefonsamtalet....

Snacka om serve and protect...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du e ju go i boet !!  LOL....

Jag vet fortfarande inte vad du har snackat om innan och vad du menar att jag ska kolla på i dösnack  (nu e de ju dösnack här...)

Annars har jag en stulen snutbil på gång som jag hittade på Blocket. Vet inte om jag ska slå till eller köpa en hummer fullt stridsutrustad... Men det slår hårt i lädret...:(

Jaja det blr väl en gammal snutbil från ÖB sen kan man ju dra igång sin egen verksamhet. LEGOSNUT finns nog pengar i den branchen.... hehe....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du vet mycket väl vad jag kritiserar, 7janne, Det här:

Först strider fackförbunden för att gästarbetarna ska ha avtalsenliga löner vilket ger dom en enorm årsinkomst jämfört med vad dom får i sitt hemland. Sen är dom ute och snor allt vad dom kan på sin lediga tid i stort sett riskfritt.

Det är då du anklagar ALLA gästarbetare för att vara KRIMINELLA.

Och detta att dra alla över en kam i en grupp och anklaga dem är RASISM om det gäller en specifik befolkningsgrupp, etnicitet etc. (och det är åtalbart!)

Känner du överhuvudtaget till EN gästarbetare från ett öststatsland som tjuvat något???

Kan du förklara hur du vet att  gästarbetarna snor allt dom kan på sin lediga tid???

Jag råder dig att sluta raljera. Du är inte bra på det. Det är sökert många medlemmar på detta som kommer från östeuropa och även många som vet vad som är åtalbart enligt svensk lagstiftning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...