Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
us_oberg

Här en ritning på relingslisten till 575:an

Rekommendera Poster

Den här ritningen har jag gjort själv. Relingslisten till Flipper 575. Med hjälp av en äldre (1987) originallist och ett skjutmått.

Senast ändrad av us_oberg | 18 september 2008 | 21:55

Senast ändrad av us_oberg | 18 september 2008 | 22:11

Senast ändrad av us_oberg | 18 september 2008 | 22:16

post-10000096-1394235624,4913_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, ritningen går ju att använda som förfrågningsunderlag, och frågan är egentligen om någon på forumet känner igen profilen? Och iså fall om en liknande finns att köpa någonstans?

Har redan kollat igenom kedjorna, dvs Watski, SeaSea mfl. men inget där verkar vara i närheten. Flipper Marin i Täby har inget att erbjuda heller. Det gäller alltså att hitta ngn ersättare som löser problemet, kanske tillsammans med lim. Ju fler som efterfrågar listen desto större chans att det kommer fram något på marknaden. Det borde finnas ganska många 575:or där ute som snart behöver ny list.

(En del gummifirmor levererar dessutom endast ett minsta antal meter, och då kan man gå ihop flera stycken och köpa tillsammans..

/us_oberg

Senast ändrad av us_oberg | 19 september 2008 | 13:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Duktig vovve, bara att börja gjuta. Du har ju redan fått ett svar i en annan tråd! Hur du skall göra formen o blanda gummit har jag inget svar på, Lycka tillObestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, listen till Flipper 640 passar egentligen inte. Den är för djup invändigt och sitter bara fast om man spänner hårt som tusan från ände till ände. Jag får kanske ta till den lösningen i sista hand om ingen annat står till buds. Men eftersom jag inte är övertygad om att utbudet på listmarknaden är helt utrett ännu, använder jag alltså det här forumet och den här ritningen som hjälpmedel. Hoppas du inte har några problem med det? Eller du kanske får ångest av ambitiösa människor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur som helst kan jag meddela att www.kuntze.se i Västberga har en list (nr 289) som ser ut att vara mitt i prick. Håller på att kolla upp saken.

/us_oberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag tänkte i min enfald, att fler än jag kanske är ute i samma ärende/har samma problem, och att man då kan dela med sig av erfarenheter och hjälpas åt. Det är ju själva vitsen med ett forum, eller hur? Båtmodellen har ju enligt uppgift sålts i  över 3000 ex. så tanken är inte helt orimlig. Om någon annan på forumet tex skulle dela med sig av nya upptäkter beträffande möjligheter till reservdelar till en 20 år gammal båt skulle i alla fall jag vara väldigt intresserad, om jag ägde den båttypen. Men av kommentarerna här att döma verkar inte så vara fallet, och det är egentligen obegripligt hur en del t.o.m. finner det störande. Till dem kan jag bara svara: Sorry - ledsen att jag tog upp saken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tanken med forumet är ju att ge tips och hjälpa varandra.

Men då måste man ju vara tydlig i vad man vill fråga om och us_obergs attityd lämnar ju en del övrigt att önska.

MVH //df90 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...