jasy 0 Postad 11 Juni , 2004 Är det möjligt att reparera en vattentank av Polyeten? Den har börjat att få sprickor runt avtappningsanslutningen och läcker således lite. :cry: Är det någon som provat nödlösningen vattensäck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 Juni , 2004 nä men nödlösningen vattendunk har jag provat funkar kanon för att behålla vatten på en begränsad yta.......de kan jag rekomendera varmt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 12 Juni , 2004 Jag hade under flera år gummisäck som vattentank. Min erfarenhet var att den behöver ligga full med en ganska kraftig klorblandning en vecka innan den skall användas för ordinarie bruk. Och detta får upprepas varje vår. Efter det så är det inga problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Juni , 2004 varför inte lägga ett lager glasfiberarmerad plast runt tanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst titan Postad 14 Juni , 2004 Vet någon vart man kan skaffa vattendunkar på 5-15liter runt linköping? Någon har kanske något tips på något företag som brukar använada sådana. Behöver gaanska många. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Juni , 2004 Titan. kolla på närmsta bensin mack. har köpt alla mina dunkar där. det är så lätt att man glömmer en dunk hemma och när man har kommit en bit till båten så tänker man fan måste ju ha färskvatten. och då köper man en dunk till och till slut har man en hel del. som jag ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jasy 0 Postad 18 Juni , 2004 Nu ligger det en säck på plats. :-) Båten är levererad 1974 så tanken är inte så färsk, det är förmodligen därför plasten är spröd och spricker lätt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser