Sindy 0 Postad 17 September , 2008 Har köpt en Windy 22S dc och skall göra en ny båtvagn. Jag undrar om någon kan svara på vilken bottenvinkeln är i aktern resp fören? Tacksam svar. MVH Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 17 September , 2008 Hej, Jag vet inte exakt vinkel, men dessa båttyper brukar väl oftast ligga på mellan 20-24 gr deadrise i aktern? I fören tror jag inte du behöver ha annat än ett stöd undertill. Om du gör stöd i aktern för 20 gr och sedan pallar under om det behövs mer? Det kanske går att permanenta detta bättre när du fått på båten? /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 18 September , 2008 Gör en mall i marsonit.... eller gör en smygvinkel av två brädor. Håll dom i lod och lägg dom där du ska ha stöden, då får du rätt vinkel.. Senast ändrad av Rigor73 | 18 september 2008 | 15:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sindy 0 Postad 19 September , 2008 Tack för svaret. Vill helst slippa lyfta båten en extra gång bara för att mäta upp exakt. Min bästa gissning ang bottenvinkeln i aktern är 22 grader. Det råkar sitta stöd även i fören på vagnen jag köpt så de får vara kvar, skall dock låta en smed justera vinkeln Hälsn Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser