petelars 14 Postad 17 September , 2008 Tänkte lägga teak på sittbrunnstofterna i min havsfidra i vinter. Är det någon som gjort detta och har du då lite tips och bilder på skapelsen? När jag ändå är igång tänkte jag även tillverka en ny motorlucka. Hur ser era ut och hur sitter dom fast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petelars 14 Postad 11 Augusti , 2009 Det blev inget förra vintern, så nu satsar jag på denna vintern. Är det någon nu då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Augusti , 2009 Teaken på bänkarna och durken gjorde jag alldrig något åt på min havsfidra. Däremot frächade jag till den lilla luckan över motorn som framgår av bifogad bild. Fastsättningen var det som kallas spännöverfall http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=409&artname= och man kom åt det två från motorn. Med packning på luckan blev det så bra spänn att jag var tvungen att sätta dit en splint för att de skulle hålla sig stängda. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 14 Augusti , 2009 Hej inte på en havsfidra men väl på en Shipman (se bilder på min blogg) Jag valde att limma med Sikaflex 292 vilket verkar vara bra (lite tidigt att säga säkert) om du inte har allt för stora böj/svängar borde det gå bra. Jag nåtade med Sika och deras primer vilket var bra, den är relativ lätt att slipa. Ett tips är att värma upp nåtmassan i varmt vatten, dels är den lättare att få ur tuben, dels flyter den ut i nåten lättare. Använd sedan en smal spackel för att trycka ner den i nåten ytterligare. Tejpen i botten var omöjlig att få på plats så den struntade jag i (oj da). Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser