bytorpet 1 Postad 16 September , 2008 Hej! undrar om nån därute känner till var man kan köpa olja till elväxlade drev? (typ omc stringer) Ska tydligen vara nån specialolja,men har också hört att det ska gå bra med automatlådeolja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 16 September , 2008 Ingen aning om vad det ska för olja men jag blir så glad att nån fortfarande håller liv i en sån gammal motor. Kulturgärning på hög nivå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sammy 0 Postad 28 Mars , 2009 Du har kanske fått tag i rätt olja nu men det är kanske någon annan som har hjälp av detta. Har letat som en galning efter rätt olja, och nu hittat den. En som jag tror är rätt enl. info som jag hittade på ett USA-forum är Sierra Type C Gick till Mekonomen och dom lovade beställa den, tror att dom köper från Hansen Marin så man kan kanske köpa direkt därifrån. Det tog visserligen lång tid att få fram den (restnoterad) men igår ringde dom och sa att den kommit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 Mars , 2009 gå till en evinrude återförsäljare eller marinshopen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 28 Mars , 2009 Hej . Har själv en omc sterndrive 120 hk med elväxel. oljan som jag använder är en ATF olja typ dextron III märket heter LE och finns i Stockholm/Göteborg för försäljning. Den funkar mycket bra men man skall ha mellan 500-650rpm när man växlar. MVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser