alfken 0 Postad 16 September , 2008 Vilken är den bästa gästhamnen ni besökt i sommar. Jag sätter ett högt betyg på Byxelkrok. Ordning o reda i hamnen även när det var knökfullt. Trevlig o hjälpsam personal. Väl skyddad för de flesta vindar. Nära till affär o restauranger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 16 September , 2008 Byxelkrok är bra men Kalmar är bättre. Bra ordning och bra service. Ligger precis mitt i stan. Allinge på Bornholm är en av mina favoriter, god ordning och en hamnkapten som talar om var du skall ligga. Mitt i stan och dansk gemytlighet. Christiansö utanför Bornholm kan vara trång men fina serviceanläggningar (toa och dusch) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 573 Postad 16 September , 2008 Jag säger: Furusund. (iofs den enda gästhamnen jag legat i under den här säsongen men klart bättre än de flesta jag legat i tidigare) Personal på bryggan som anvisar plats och som hjälper till med tamp osv. Bra ordning och städning i dusch och toaletter etc. Hamnen ligger lite utsatt då Ålands- och Finlandsfärjorna går förbi sades det men det var inte de som störde utan den trafik av fritids- och yrkestrafik som gick in till macken som störde mest då de inte slog av på farten förrän de var framme. Har för mig det fanns färskt bröd i fiket på morgonen men det var hustrun som var uppe den morgonen så jag är inte säker... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 16 September , 2008 Har varit en del på Furusund i sommar, Fin miljö , Hjälpsam trevlig personal. Toppenställe. Lennart Senast ändrad av bigl | 16 september 2008 | 22:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 17 September , 2008 Lysekil är den bästa vi besökt i sommar, Marstrand en rolig överraskning... jag trodde det var väldigt speciellt folk där, och att hamnen var översnobbig... men det var en kanonbra hamn, med trevliga hamnvärdar och bra båtklientel. Den sämst avi varit på i sommar är helt klart Bohus-Malmön... snacka om överreklamerad... dyrt, tråkig och inget att förströ sig med förutom att gå runt ön... vilket iofs är ganska skönt då det är en vacker ö, men gästhamnen och hamnvärdarna... nä, de får allt skärpa till sig tycker jag... verkar bara vilja satsa på det rika fina folket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 4 Oktober , 2008 Den trevligaste hamnen på västkusten är nog Lyckans slip i Fiskebäckskil. Man blir anvisad plats av en hamnvärd som kommer ut i en ribbåt. Man kan bunkra det nödvändigaste i hamnen, men det är lite från affären. Facileteterna är bra och man ligger skyddat för alla vindar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 4 Oktober , 2008 Jag blev förtjust i gästhamnen på väderöarna, liten, gemytlig och en bit ifrån civilisationen. /Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser