roxeng 0 Postad 15 September , 2008 Hej på er. Jag funderar på att skaffa det levande skökortet och köra med gps kopplat till det. är det någon här som har erfarenhet av det? Är det bra eller? Senast ändrad av roxeng | 15 september 2008 | 11:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 15 September , 2008 Det levande sjökortet är väl bra, ska du ha det i datorn eller en plotter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roxeng 0 Postad 15 September , 2008 Ska köra det i en dator är tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 15 September , 2008 Då är det bara att skaffa en puck och ladda ner det. Det finns att ladda ner. Jag har gjort det, men hur uppgraderade de är kan man bara gissa sig till. Lycka till jag hittade mina på en fulsait sas nå´ t med pirat tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 15 September , 2008 Har kört både Levande sjökortet och SeaClear. Föredrar SeaClear, som är ett gratisprogram. Korten kostar förstås om man inte gör som Donna-Lee. Lättast importera BSB/KAP-kort, men det går även att få in andra format eller scanna papperskort och importera. Kort sagt ett mycket kompetent plotterprogram. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser