Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
gustafsson

Powertrim problem!

Rekommendera Poster

Jag har en Mercury 90 hk från 88. Jag har två problem med min powertrim, troligen från samma fel. När jag ligger still med båten har jag inga problem med att tilta upp motorn men när jag släpper ”upp-knappen” sjunker motorn sakta ner och stannar på dom små trimkolvarna. När jag är ute och kör har jag däremot problem med att trimma upp motorn, den orkar helt enkelt inte utan ligger kvar vilket gör att fören gräver ner sig och jag får en väldigt ostyrlig gång. Jag hör också ett sörplande ljud från pumpen när motorn nästan är upptiltad max.

  

Är det nån som kan ge mig lite tips på vad det kan vara? Jag har inte hittat nått läckage och jag har fyllt på olja.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,du säger att du fyllt på olja,då har du nåra saker att välja på,antingen luft i systemet,eller att cylindrarna måste packas om,dom läcker innuti,oljan kommer inte ut utan oljan går förbi tätningarna i cylindrarna,troligen är det så,är pumpen i ordning??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Jag tror att pumpen är ok, men jag vet inte helt säkert. Hur kan jag kolla få att bli helt säker? Om jag har luft i systemet hur gör jag för att lufta det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...