575fredrik 8 Postad 14 September , 2008 Hejsan. Nu har jag tagit sista turen för i år. nu är båten upptagen, tvättad och konserverad.Och vad glad jag blev för jag hade inte en enda snäcka och inget slem trots att jag inte har använt båten på över en månad. Och vilken gång det va i snurran med den kalla höstluften. Åkte 39 knop och exakt 5500v med 2 pers mycket nöjd. Nu är det bara att täcka båten och börja längta till nästa sommar. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 14 September , 2008 12 oktober åker min upp. Har inte varit ute på en och en halv månad, känns hemskt med tanke på allt pyssel man lagt ned på båten i våras men båtliv utan sol är ungefär som skidåkning utan puder . Hoppas på en vindstilla, strålande solskensdag innan upptagningen, där jag forsar ut från lidingö, via Lindalssundet, korsar Kanholmsfjärden, kan t o m ut till Björkskär. Lägger kanske till där och smäller fram grillen, njuter av utsikt och god mat... Åker hem nöjd och belåten. Hoppas att det blir så... (snowboardresan är i alla fall bokad, alltd ngt ) //Fredric Senast ändrad av Fredric_sthlm | 15 september 2008 | 12:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 15 September , 2008 Själv har jag precis inlett min första båtsäsong, och jag ser framför mig ett antal veckor med utflykter. Var ute och navigerade efter månsken i fredags, och ska försöka mig på en övernattning till helgen som kommer. Kommer ha båten i så länge det bara går Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
netsplit 0 Postad 15 September , 2008 Är ni galna? det är NU båtsäsongen börjar! Äntligen får man vara själv på sjön - det är en härlig känsla. Inget går upp emot när höstsolen värmer i ansiktet trots några ynka plussgrader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 15 September , 2008 Oj Netsplit - en sån entusiast. Själv har jag tyvärr tröttnat på att helg efter helg, sommar efter sommar kunnat konstatera att båten ligger där den ligger. Nu ger jag upp och har satt båten till salu. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 21 September , 2008 Då blev man en i gänget! Äntligen är båten fixad för den kalla vintern. Tog mig lång tid i år.Nu är det bara att börja vänta på vårsolen 2009. Hoppas de blir en kall vinter så man slipper en massa blöta fuktiga dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 27 September , 2008 Blev en härlig båttur idag med solsken men lite blåsigt.Men 6 timmar på havet med frisk havsluft och härligt båtåkande är livskvalitet som inte går att ersätta. Hoppas på några fina båtdagar ytterligare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 27 September , 2008 Så här på höstkanten blir jag så orolig över att detta kan vara den sista turen.Det innebär att mina sinnen är mer än vidöppna för alla intryck. Man upplever faktiskt så mycket mer än på sommaren. Jag är skiträdd för höst o elände och samlar alla intryck på som jag säger sensommaren. Kanske njuter man så mycket mer nu. jag hoppas fortfarande på lång båttid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 27 September , 2008 Svårt att veta om det är sista turen men fredagens tur med frugan till Rörö var en trevlig upplevelse som vanligt. Skivad potatis och morötter i lite salt vatten och ett par bitar lax från frysen hemma blev en god lunch. En promenad blev det utåt havet. Faktiskt var vi inte helt ensamma men lätt att lägga sig bredsides träskoningen vid den nya grillplatsen. Den har blivit en publikdragare och välbefolkad under sommarsäsongen. När vi kom tillbaka från promenaden satt ett gäng och grillade faktiskt. Vid hemfärden hade nästa tio båtar kommit för fredagkvällen. Skönt väder med 15 grader men värmaren var på med 23 grader i kajutan. Båten ska upp den 25:e nästa månad så några turer till blir det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 27 September , 2008 Till slutet av okt. gissar jag att den får ligga i. Förra Lördagen var riktigt härlig... lugn sjö, solnedgång i horrisonten, månuppgång och hämfärd med tända lanternor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser