Nugget 0 Postad 14 September , 2008 Jag var ägare till en Garmin GPS map 182C. En utmärkt GPS med många användbara funktioner. Det bästa var att man kunde 0-ställa den på våren och sedan läsa av årets samlade värden. Samtidigt kunde man 0-ställa trippmätaren och få dagens värde. För mig och min logbok var detta skoj då man kunde avläsa seglad sträcka, högsta fart, snittfart och hur lång tid båten gjort fart genom vattnet. Tyvärr gick den med båten jag sålde och när det var dags att köpa ny till min nyinköpta båt blev det självklart en ny Garmin. Jag köpte nu en Garman GPS map 525 (182 verkar vara utgången) dyrare och då förmodligen ännu bättre. Efter att ha brottats med manualen upptäcker jag att den är mycket sämre än den billigare 182C. Mängder av funktioner man aldrig har nytta av och en bildskärm som hoppar mellan sjökort och flygfoto. Har ni en äldre GPS, tänk er för innan ni byter upp er, det kan bli ett nerköp. Är ni som jag road av att i efterhand kolla vad som hänt under dagen så bör ni nog söka ett annat fabrikat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser