anteh 0 Postad 12 September , 2008 Kärt barn har många trådar - jag blir tokig på min Wallas 2400. Först tände den ej, bara rök lite men den blev aldrig varm. Ringde Värmedoktorn och fick tips att värmegasfläkten kärvar. Rev ur wallasen och plockade isär och mycket riktigt gick den övre fläkten som blåser in förbränningsluft i brännaren, lite trögt. Efter att jag snurrant den för hand så gick den lätt och fint. Innan jag plockade ut wallasen så kollade jag att den sög bränsle och ja det gjorde den. Väl tillbaka i båten så låter ej pumpen. Knackar på den och vips så börjar den sitt trygga tickande igen - dock suger den inte upp bränsle! Vad kan det vara för fel på pumpen? /Ante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 12 September , 2008 Trasigt membran? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonnywid 0 Postad 14 September , 2008 Det är alltid kul med problem särskilt med båtvärmare. Min termic strulade lite från och till så jag rev isär den och bytte veke. Men inte hjälpte det så jag börjde fundera på pumpen och lite senare så öpnnade jag tanken och där låg sugeldeningen på botten inte konstigt att den inte går så bra då!!! Värt att kolla. Mvh Jonny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser