crillez 0 Postad 10 September , 2008 Hej!! Undrar om det är någon som vet hur en Crescent 432 från 94 är uppbyggd??? Med flytblock och golv tex.. Vad det är för material??? Är det frigolit och plyfaskivor eller är den för ny för det?? Har haft vatten i mellanskrovet men tror det är löst då det är slang nerdragen i mellanskrovet så man pumpar med länspumpen!!! Finns det mer att göra eller tänka på??? Det finns lite krackileringar i ytskicktet lite varstans, är det bara att fylla igen med gelcoat efter hand eller hur göra??? Det sitter en yamaha 25 hk från 94 med seperat oljesmörjning, vågar man lita på det systemet??? Tacksam för svar MVH Crille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fremar 0 Postad 21 Juni , 2011 Hur har det gått med båten, har skaffat mig en Crescent 432 jag med som hade en del vatten i mellanskrovet. Fanns ett lufthål i stuvutrymmet i fören så jag sög ut det vatten som fanns därifrån när båten stod på trailern och lutade frammåt. Finns inget hål i aktern där jag antar att vattnet lägger sig när båten ligger i sjön. Vet ju inte direkt om vattnet har tömts av tidigare ägarna så jag vet inte hur mycket som tar sig in dit på en sommar. Har inte hittat några hål direkt, förutom hålen för årklyckorna som ju är öppna in mellan skroven. Annars så finns det lite små tunna sprickor i gelcoaten på durken, kanske sipprar ner vatten genom dem när det regnar och vattnet blir ståendes? Sitter ingen länspump i båten nämligen. Har även jag en Yamaha med Autolube, en 20 hk med elstart tillverkad -92. Funderar på samma sak där med om man ska lita på det systemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DJ-Error 0 Postad 21 Juni , 2011 Motorns oljesmörjning tycker jag absolute du skall använda. Jag hade en 30Hk från 88 och det fungerade kanon. Yamaha motorerna är ju grymt driftsäkra och der smörjning har alltid funkat! Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StayPuft 0 Postad 22 Juni , 2011 Det råder delade meningar angående tillföröitligheten i Autoluben: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=312127 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=243331 Den fungerar säkert bra men vill man ta det säkra före det osäkra så koppla bort den och din Yamaha 2-takt kommer att hålla i en evighet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fremar 0 Postad 7 Juli , 2011 Kanske skulle vara säkrast att plocka bort autoluben? http://www.blocket.se/stockholm/Defekt_Yamaha_autolube_30hk_34798150.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser