Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
frojden

Glöm alla gamla fiskebåtar här är något nytt!

Rekommendera Poster

Jo, i helgen var jag ute med en Sea fox 206 cc. Och tappade helt talförmågan! Jag har tidigare fiskat med en bayliner tropty och om jag jämför det med den här fina Sea Foxen så är Baylinern en flytande barnleksak:P  Med en zuzuki DT 140 får man upp båten i ca 35 knop och en in trollinghastighet på lägre varvtal. Försöljaren gasade på  och vi flög bekvämt över vågorna med en mjuk landning. Men nu tänker man såhär, Med en värsting Gps med inbyggd fishfinder och 15 spöhålalre typiskt jänkare Men efter denna fina mini fisketur kunde jag inte hålla mig. Jag MÅSTE ha en sådan! En annan cool finess var blulight som förvandlar de inre skrovsiderna blåa. Eller om du vill, lysa upp hela båten så du enkelt ser vad du gör i nattfiske. Att båten har fisksump och livstidsgaranti på skrovet är bara plus!

En annan grej som jag oftat stört mig på är att rensa upp i båten efter allt fiskrens. Men här  tar man bara en inbyggd högtrycksslang och spolar av allt. men då tänker man, om man har fisksump behöver man inte få massa fiskrens. Men den är väldigt praktisk när man rent allmänt ska göra rent och fint i båten.

Nu tillåter inte min ekonomi båten för den hör sesongen. Men nästa år ska det bli fint höstfisk i min egna Sea fox!

http://www.marinebalance.se/

Här kan du kika mer på båten eller boka en egen deotur. Fast på egen risk att du blir helt såld!

Hoppas min fina recention kanske hjälper dig att hitta din drömbåt. Mig själv har det hjälpt Iaf

Skrattande

post-43023-1394235614,019_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dom är hur snygga som helst, har bara sett dessa på håll men nog ser dom ut att klara en hel del. Hade jag varit intresserad av Trolling så hade förmodligen denna båten hamnat högst upp på listan. Ser ju ut att ha smarta lösningar på allt om man ser till tillverkrens spec.. Kanske aningen dyra bara men d e å andra sidan dom flesta nya båtar..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

380 000kr med 140hk fyrtakt vad d pris jag hörde. Finns säkert begade lite äldre båtar med kanske 1 eller 2 år på nacken som man kan få för strax över 300 000. Lite mycket för att jag skulle köpa båten om jag inte var oerhört intresserad av sportfiske.

!!!MVH REXCO!!!

Senast ändrad av Rexco | 12 september 2008 | 17:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe! Alltid skoj när man hittar saker som tar luften ur en ordentligt.

Kom bara att grunna på en liten grej. Varför denna blåa belysning på alla nya båtar???

Vill man ha ljus kan man la använda vanligt vitt, möjligen av lite kallare art. Men blått?!
Får mig att tänka på en 18-årsstylad Volvo 740 med en massa blåljus överallt...

Alltid trott att rött varit bäst i mörkerhänseende, men kanske bättre med blått???

Senast ändrad av BMoon | 12 september 2008 | 18:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är man uppe i de här pengarna skulle jag satsa på en begagnad Boston Whaler istället...
Otroligt hållbar, osänkbar, de har sågat den i fyra delar, kört över den med en stor dumpers.... Tyst ändå flyter den.

http://www.whaler.com/Rec/default.asp

Lite roliga videos...:

http://www.youtube.com/results?search_query=boston whaler cut in half&search_type=&aq=5&oq=boston wha

Senast ändrad av Daniel_B | 12 september 2008 | 20:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det billigaste alternativet på båten hoss  marinebalance är  263000. Vad som ingår då vet jag inte riktigt. Men visningsbåten med i princip all extra utrustining kostar 360000. bla en skön soffa med 4 extra spöhållare istället för 2 stolar vid förarplatsen.  Angående den blåa belysningen så kan du istället för att trycka ned en strömbrytare trycka upp den och det blåa ljuset plus lite till blir vitt så du ser lika bra som i dagsljus! plus att det finns 2 stora  vinklingsbara strålkastare som du kan tända separat. om du ska köpa en ny fiskebåt kolla in denna innan du gör ditt val! KUL VASkrattande

post-43023-1394235622,7351_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...