Nico-the-kid 0 Postad 9 September , 2008 Jag har ohm mätt min stator ca 565 ohm samt kollat spänningen ca 200volt men när jag kopplar in kablarna på CDI boxen sjunker volten till ca 10v.Det kittlar lite i fingrarna men inte mycket.Ska det vara så eller är statorn körd? Mercury 30 hk 2 cyl 2 takt -95 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 September , 2008 vid mätning av stator vid startmotorvarvtal så skulle du behöva en speciell kabelhärva vid mätning ,o en DVA mätare tror ej en vanlig volt meter klarar detta,med statorkablarna hop kopplade 400DVA mellan röd o svart 190-320 volt ,gön eller vit-grön o svart 190-320volt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nico-the-kid 0 Postad 9 September , 2008 Har bara grön och grön/vit kabel. Hur är tändspolarna kopplade?svart är jord och svart/gul dödar,grön/vit borde vara högspänning~(har bara 10v) och den vita gör ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 September , 2008 Fel av mig ska vara mellan grön/vit o jord 190-320volt,grön or vit/grön o jord 190-320. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 September , 2008 den vita går till en av triggerspolarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser