Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Trophy2

Kan man kräva nya grejer??

Rekommendera Poster

Köpte i våras (på båtmässan) en splitter ny Trophy 2152. Kanontrevlig båt som jag har haft mycket trevligt med i sommar, men....

var nere vid båten nu i helgen och upptäckte att samtliga instrument var helt täckta av imma på insidan! Nu var det väldigt fuktigt i helgen, men borde inte en ny båt och dess instrument klara det utan att imma igen helt och hållet! Till saken hör att det var inte det första som krånglar; en flödesmätere( Navman) la av efter några veckor, en lucka till en fisksump är felmontered, så den alltid är vattenfylld osv. Frågan är nu vad man kan och bör göra? Kan man kräva att säljaren/återförsäljaren kommer ut till båten (ligger en bra bit ifrån försäljningsstället) och byter /fixar felen, eller är det bara att hacka i sig och försöka fixa själv? Nån som har liknande upplevelser eller nån åsikt att dela med sig, vore jag tacksam!

Hälsar Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om båten var ett nyköp så gäller garantin. Instrument skall inte bli immiga och konstruktionsfel skall tas om hand. Har själv en nyu båt (2007) med 3 års garanti som fungerar ganska väl.

Jag har dock löst vissa garantifel genom att firman skickat delar så har jag själv monterat men det var ok för att få det snabbt gjort.

Vad är det för instrument??

Per 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Per, tackar för svar. Instrumenten det gäller är alla(voltmeter,tankmätare,oljetryckmätare,trimindikator,motertemp,varvräknare) utom knopmätaren. Har tänkt i samma banor; att det är bättre att dom skickar grejerna så gör jag det själv. Känns dock lite surt med en ny båt, där man måste in och skruva själv... Thomas

Senast ändrad av Trophy2 | 09 september 2008 | 16:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för fabrikat ?? Verkar konstigt att alla instrumenten är immiga ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet faktiskt inte, har aldrig kollat.

Får titta nu till helgen.

Men det är ju definitivt nåt amerikanskt...

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njae, tror inte det...

Borde väl vara riktiga grejer, det är ju dock en hyfsat kostsam kompisSkrattande,

men man vet ju aldrig...

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe, car-theme....den va bra..öppet mål detta, allt som du beskriver borde och ska gå på garantin...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...