Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
ThomAh

Shoppa båtprylar i Stockholm - söderort

Rekommendera Poster

Nu ska min kära Camping snart sjösättas. Men - det behövs en del prylar innan jag lägger i båten, till exempel sådana där fjädrar som man förtöjer den i, och fendrar. Vart kan man inhandla båtprylar till bra priser i Stockholm? Gärna söderort men det spelar mindre roll

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har Båtaccenten i Länna.

SeaSea oxå i Huddinge.

Erlandssons brygga i Sickla.

Sen har du Biltema i Haninge. Som har fendrar och förtöjning till bra priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Keddy, var är du :D. Det finns en båttillbehörsaffär i Tyresö ind.omr också :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Palms Båt & Byggmarknad, ja. Jag sökte på båttillbehör tyresö och fick upp massor :)

Senast ändrad av Donna-Lee | 10 september 2008 | 09:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, Marinshopen ligger knappt 2km från där jag bor. Dit ska jag i eftermiddag och köpa prylar. Tack för tipset! :)

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltema är klart prisvärt för enkla prylar typ tampar, rostfria beslag. Eller de två lyftblock jag köpte där för att kunna hissa upp båten i taket på min carport.

Men efter att ha tagit en titt på deras bensintankar i verkligheten (ser OK ut på bild), jämfört med original från Mercury, så bestämde jag mig snabbt för att kvalitet måste få kosta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sea-Sea har ofta kampanj på sådant som man vill ha, men annars tycker jag också att Marinshopen i Älvsjö har schysta priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I det här läget är jag bara ute efter förtöjningsmaterial, typ fendrar, fjädrar och en kätting/hängås att göra fast båten med vid bryggan. Kanske kättingar är billigare på nåt byggvaruhus? Eller måste man köpa någon kedja som är special till just vatten/båtliv?

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kätting och lås bör väl vara av klass 3 för att vara godkänt av försäkringsbolaget? Tror dock att det finns på Clas Olsson i Skärholmen till bra priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...