Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Lill-Hugge

Kompartibel till Svenska kartor ?

Rekommendera Poster

Hej hej,

Min fru som åker till New York nästa vecka kommer att köpen en Lowrance LCX-27C på plats i marinaffären West Marin.

Om man går in på deras hemsida så står det bla följande text till produkten Preloaded with a newly-expanded built-in background map of the continetal U.S and Hawaii

Detta gör mig lite osäker. Går det sedermera att köpa en elektronisk karta i Sverige över exempelvis Mälaren och Stockholms skärgård och få detta att fungera ? Eller är den pluggad att endast fungera till U.S and Hawaii ?

Mycket tacksam för svar Glad

Med Vänliga Hälsningar,

Lill-Hugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LCX-27C har 2 SD-kortplatser för Navionics Gold-sjökort. Den lär även kunna ta Platinum-korten om man gör en mjukvaruuppdatering. Ring till West Marine-butiken några dagar innan och be dem ta hem den så att de verkligen har den där när hon kommer. Be dem även se till att den är uppdaterad så den tar Platinum,

Du kan även köpa sjökorten där, kolla även där med West Marine på telefon så att de tar hem. Ett Navionics Gold XL9-kort kostar $200 på West Marine, det är rätt mycket billigare än här hemma.

http://www.navionics.com/Charts_Gold.asp?ChartSizeID=8&GoldCode=24XG

täcker hela Östersjöområdet och även Mälaren.

Jag har handlat en hel del grejor i just den här West Marine-butiken och de är väldigt bra att ha att göra med (gäller alla WM för övrigt)

/P-O

Senast ändrad av politby | 10 september 2008 | 09:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en stor Lowrance som ej finns i Sverige. Korten fungerar utmärkt dock finns ej svenska att välja som språk.

Köpte en 7200C till kompisen i början på sommaren. Även den fungerar klockrent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...