saab9501 1 Postad 7 September , 2008 Hejsan Mitt problem är att min Mercury 70hk -79 inte vill starta inte det minsta antydan har bytt stift och tändkablar,Tror dock att jag har blandat 4% oljeblandning i stället för 2% spelar det någon roll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 September , 2008 Nej, ingen större det ryker bara lite extra. Ang startproblemet, har du gnista, kommer bränslet fram dvs blir tändstiften sura och har du komp i så fall skall motorn starta. En undran i all välvilja, sitter nödstoppen i. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saab9501 1 Postad 7 September , 2008 Vart sitter nödstoppen ser ingen sådan på reglageboxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 September , 2008 kolla att du har gnista ,kopplabort svart/gul på cdboxen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ari63 0 Postad 8 September , 2008 Hej Jag har precis samma problem. En Mercury -94 40hk 2 cul. en förgasare Har kollat att jag har gnista och har det. Nytt bränsle rivit ned förgassare, nya stift, startgas. Kan gnistan var för dålig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 8 September , 2008 gnistan bör hoppa ca 12mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 14 September , 2008 Har den gått oklanderligt fram till nu sista gången du körde ?? Gnistan hoppar väl mot jord 12mm eller 70-11 spelar mindre roll, färgen på gnistan anger om den är rättskall vara blå, dock är detta mycket enklare att kolla på ex. en moped då detta kan ske i ett mörk garage.... /sp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saab9501 1 Postad 15 September , 2008 Ja Har alltid startat men det verkar som det inte kommer fram bensin för tändstiften är torra trots att man försöker starta den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 15 September , 2008 Testa startgas eller ge den en skvätt bensin i förgasarna om det går. Går också att spruta in lite bensin i tändstiftshålen. Tankrengöring, förgasare och ev. filter får ses över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saab9501 1 Postad 15 September , 2008 Tack allihopa ska prova dessa råd i slutet av veckan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 15 September , 2008 Börja enkelt lossa slangen efter bränslepumpen&filtret kör motorn några varv sprutar det då, kolla om flotören hängt sig, bevövs endast miroscopisk skit för det Om så är fallet plocka isär hela förgasaren, ALLA munstycken/kanaler måste du rengöra Sprutar det inte vid 1:a sök bakåt tills du hittar felet /fri passage. /sp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser