k-wallin 0 Postad 7 September , 2008 Tja ! Skulle vilja har så mycket tips och ider som ni bara orkar skriva om racing !! så här långt har jag kommigt ,. Har ett 6meter enkelbottnat sport båts skrov ( ca 300kg) med en 90hk yama på och har precis börjat prova lite köpt rf prop fixat separat kylning och allt det där, men vart lite miss nöjd med monteringen så ska köpa en power lift nu ( har vatten nivån precis ovan för torpeden i plan) och ska även kolla på en lite större prop har 13,25 * 22 nu men undrar hur högt man kan hissa vad är optimala , endast skäddan i vattnet ? men som sagt skriv så mycket ni bara orkar allt av intresse /k.wallin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 7 September , 2008 Hej.. Med separat vattenintag kan du ha propelleraxen i samma höjd som botten på båten. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k-wallin 0 Postad 9 September , 2008 Yes yes vet det är den monteringen jag har nu , och ytskärande stål prop. men frågan är hur mycket högre jag kan hissa? endast skäddan kvar i vattnet ? = underkant på torpeden i linje med botten ( tänkte kosta på en hydralisk power lift dörför jag undrar om det är någon som har några erfarenheter, annars så får jag prova mig fram ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser