Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
2HOT4U

Kartplotter vad betyder kameran?

Rekommendera Poster

Manuals are for pussies ;)

Men i detta fallet.. troligen rätt väg att gå hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är dags att kolla gylfen och rätta till slipsen, plotterns inbygda webkamera är aktiv......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

borde vara samma som min dvs att det finns flygfoto på den platsen på plotterna minneskort.

Mvh Tomi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag drog ner gylfen o togbort slipsen

den har ingen web-kamera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag inte minns fel så betyder det att du aktiverat funktionen för att kunna ta skärmdumpar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trådskrivaren berättar inte vad det för en plotter, märke/typ/fabrikat, då är det svårt att veta !

Ursäkta en okunnig, men vart skickar dessa skärmdumpar till. Detta är ju bara en plotter och inte dator !

Det är nu kanske så, att i vissa  kartmeterial finns det information om hamnar mm. och foton (flygfoton över området) Om det då på kursorns ställe finns något extra information så kan man klikka på kamara logon ?

Många sjökortsmatyrial, kommer nu inte ihåg villka, har denna tiilägsinformation.

Kanske var det och var denna Levande sjökort jag har bara en gammal upplaga av den Danska, och första upplagan.

Jag vill inte käfta om detta, jag är ochså intresserad och veta !

Senast ändrad av Anemos_ | 05 september 2008 | 15:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av bilden att döma så är jag övertygad om att det är en Lowrance eller Eagle plotter.

Skärmdumparna sparas på minneskortet i plottern.

Senast ändrad av Fogel70 | 05 september 2008 | 15:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skärmdumparna sparas på minneskortet i plottern.

Ursäkta, för vad då. Allt finns ju fortfarande i kartmaterialet ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ett alternativ till att behöva använda en kamera ta en bild av det som visas på skärmen, dessutom blir bilden som sparas på minneskortet av betydligt högre kvalitet än vad som blir när man fotograferar av skärmen.

Utmärkt om man tex vill rapportera fel i kartorna, lägga upp bilder på internet mm.

Edit: Här är tex ett exempel på en sån bild som visar menyalternativet för att aktivera funktionen. http://www.panbo.com/Lowrance_Screen_Snapshot_cPanbo_small.jpg

Senast ändrad av Fogel70 | 05 september 2008 | 15:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fogel70 skrev:

Det är ett alternativ till att behöva använda en kamera ta en bild av det som visas på skärmen, dessutom blir bilden som sparas på minneskortet av betydligt högre kvalitet än vad som blir när man fotograferar av skärmen.

Utmärkt om man tex vill rapportera fel i kartorna, lägga upp bilder på internet mm.

Edit: Här är tex ett exempel på en sån bild som visar menyalternativet för att aktivera funktionen. http://www.panbo.com/Lowrance_Screen_Snapshot _cPanbo_small.jpg

__________________________________________________________________________________

OK, vad fint.

Jag har bara datorer (3st) i båten och gammaldags sjökort/progran/softa.........

Med hela världen kartor i många varianter !

Det får man klara sig med !

På bild är inte Anemos Navboard.

Kanske någon i Götet känner igen från villken båt.

Bilden är tagen av Anemos, I Horta, Azores !

post-10000101-1394235609,5174_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gick igenom hela manualen till Lowrance 527 och hitta ingenting som hade med en kameraikon att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett utdrag från fakta angående uppdatering mjukvara:

Added ability to take a screenshot capture of the display on the unit and save to a card/hard drive – In Screen Snapshot mode, use the power key to capture the screenshot

hämtat från

http://www.lowrance.com/en/Products/Marine/Full-Size-SonarGPS-Chartplotter-Combos/LMS-527C-DF-iGPS/Downloads/LMS-527C-DF-iGPS-Software-Update/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sjuka är att min har version 2.40 och enligt sidan är 2.30 senaste

ni andra som undrar varför jag inte har skrivit vad det är för modell kolla länken högre upp

ja just det ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det håller jag med om. Är den sprillans ny kanske 2.40 är den senaste, som inte är släppt för nedladdning ännu? Förra uppdateringen till din modell släpptes ju i mars så det är säkert en ny på G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...