Choffer 0 Postad 4 September , 2008 Hej, undrar om någon kan hjälpa mej med mina funderingar... har suttit här och bläddrat i timmar men blir ändå inte klokare... Har kikat runt efter båt och undrar nu om en Flipper 515 ht skulle räcka för mej, min sambo och våran 1:åring som första båt för att prova på en båtsommar eller två eller blir den på tok för liten för oss? och vad är en bra motorstrl? har sett många med 50hk det är mer sällsynt med 60hk... Tack på förhand för hjälpen... Senast ändrad av Choffer | 04 september 2008 | 11:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 4 September , 2008 Fundera över hur ni ska använda båten, fiske, badbåt, vattensport, semesterbåt. Hur länge ni vill ligga ute, dagsturer, helger, veckor? Tuffa runt i närmsta skärgården eller längre resor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Choffer 0 Postad 4 September , 2008 vi ska använda båten till dagsutflykter med någon enstaka övernattning, inga veckor på sjön... det vore ju roligt att kanske dra någon ring eller annan leksak men det är inget krav då kompisar har båtar för lek... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 4 September , 2008 Då borde flippern funka som 1:a båt, anser jag. Annars kan du kolla på ex. Ryds Camping som är lite större... Har själv en Uttern 510 HT, men endast haft den till dagsturer. Senast ändrad av Knoparn | 04 september 2008 | 13:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bean_75 0 Postad 4 September , 2008 Annars finns ju lite större Flipper 570-575 som i vissa falla kan vara utrustade med både kök & värmare. Storleken över den är ju Flipper 620 som jag själv rattat i 2 sommrar. Men de blir ju lite mer bobåt. Då den har pentry, vask värmare mm. Lite större. Men fortfarande smidig att köra, dra bakom bil. Många sådana ute till salu nu. Så köpläge finns! En bra sida med mer info om flipperbåtar: http://www.flipperbat.se/2e257862-e8c9-44c0-9a93-fe3ba70acfb3-29.html Tips! Kolla även in FORUMET. Där är det mycket bra aktivitet när det gäller Flipper 620 iallafall. Lycka till med båtköpet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser