Jeppson 0 Postad 3 September , 2008 Hej ! Jag har bytt motor på min Höga rodd 430S från 10hk till en 20hk. Efter bytet så vill båten svänga höger, man får hålla e´ mot ganska bra för att inte båten ska gira ordentligt.....nån som vet vad det beror på? Har provat att flytta motorn mer åt höger sett bakifrån utan resultat. Mvh Jeppson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 3 September , 2008 Har du kollat skeddan att den inte är skev? fenan längst ner på motorn. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeppson 0 Postad 3 September , 2008 Tack för tipset, det ska jag kolla på lite närmare. //Jeppson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 September , 2008 Ändra annars vinkeln på offeranoden som sticker ner bakom proppellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 3 September , 2008 Starta den andra motorn också! hihi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 3 September , 2008 ÅÅ så behöver man väl inte pika någons fråga?? Även om det är lilla patte klappar dagen.........(lill lördag) /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 3 September , 2008 Åt motsatt håll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 4 September , 2008 Det kan bero på att din propeller är vinklad så båten drar åt höger. Märker du det mestadels under acc.? Därför man på vissa drev har duoprop (två propellrar) som snurrar åt varsitt håll. /kareem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 4 September , 2008 Knappast på en 20 hästars utombordare. Är nog också inne på offeranodens vinkel ovan propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 4 September , 2008 Vrid offeranoden / fenan bakom propellern åt samma håll som båten drar åt, så motverkar du problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeppson 0 Postad 4 September , 2008 Vilken respons.....kul. Tack för alla tips, ska se över om anoden sitter snett....ska köpa ny då den gamla inte ser något vidare ut längre. Mvh Jeppson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 17 September , 2008 Om det inte hjälper med tipsen ovan så kan du prova att se över tilten. När jag har min motor står för högt så drar den i sidled, tiltar jag ner den så stabiliseras styrningen. /Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 18 September , 2008 För mig är det tvärs om. Tiltar jag ut motorn så går båten rakt men har jag den nere så drar den rejält åt höger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeppson 0 Postad 23 September , 2008 Det syntes att offeranoden / fenan satt snett med blotta ögat. Efter ha justerat den drar den inte åt något håll längre. Tack för hjälpen alla ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 23 September , 2008 Är du säker att den inte drar snett längre? Grattis i så fall! Vanligast är annars att fenan SKA sitta snett åt endera hållet för att motverka vridkraften från propellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser