thomas_sundberg 1 Postad 3 September , 2008 Tänkte sprutlackera om båten (gelcoten är helt slut på sina ställen) är det någon som har några tips och viktiga att tänka på innan jag sätter slipmaskinen på skrovet Är det någn skillnad på Intternational Perfection och Hempels två komponent (bortsett från priset) International påstår att deras INTE skall sprutas på??? Vad för prestanda behöver kompressor ha för att fungera bra vid sprutlackering? (tryck, luftmängd) Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ornviken 0 Postad 4 April , 2009 Hejsan! Jag jobbar i tillverkningen på International Färg och är väl kanske inte super objektiv. Men när jag målade om min båt så tog jag först och slipade ner den. Sen spacklade jag givetvis ojämnehter. Sen rullade jag två lager International Perfection Snow White vilka jag slipade med tunt papper. Efter det byggde jag mig ett tält och lackerade allt med två lager Internation Perfection Lack. Blev Perfection Örnvikarn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 5 April , 2009 Jag har en del tips som jag gärna delar med mej av, jag har sammanställt dom här . Det går även bra att maila eller ringa om du känner för det. Helst bör du välja en 2-K polyuretan lack som fungerar under vatten då nedre delen av friborden ofta är i vatten. Internationals Perfection går utmärkt att spruta men du måste välja förtunning nr10 som minskar risken för rinningar när du sprutar. Jag tror inte det är några större skillnader mellan International, Hempel eller Jotun som jag själv är mest van vid, förrutom priset då. Hälsningar Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser