Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
okn1

Pris?

Rekommendera Poster

Hej

Ska nu sälja min Magnifik Midget men vet inte vad ja ska sätta för pris!

98% av allt trä är nerslipat, betsat och lackat. dynorna är om sydda, en ny 20w solcell sitter på. en 4hk mercury från mitten av -90. pulpitt fram och bak, mantåg runt om, bomkapell. 3 segel var av 2 i bra skick och ett som är så där, en gammal logg.

Vad tror ni om priset?

Mvh Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En snabb sökning på Blocket - segelbåt - hela Sverige, med fritexten Magnifik midget resulterade i 11 annonser, med prisvariation mellan 8000:- - 32500:-... så frågan är inte jättelätt... vad anser du själv vara skäligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv tycker ja väll att 20000-25000 är rimligt men som du skrev dom finns ju för 8000kr så de är inte så lätt, glömde säga att en obromsad, väldigt stabil kärra medföljer.

Mycke nytt och mycke bytt men de är trots allt en ganska liten seglbåt som inte verkar stå så högt i pris tyvärr. gav själv bara 7500 men då var den i bedrövligt skick så de blev en väldigt låååång vinter Flört....

Vad tycker ni spontant att en 7 meters plast seglare i bra skick är värd (med utombordare)?

Ha de bra

Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

25000 tycker jag du ska ha med tanke på att motor o kärra medföljer. Marknaden verkar visserligen lite trög just nu så kanske bäst o vänta till vårsolen väcker vill-köpa-känslan hos folk.

mvh //Ilkka

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror tyvärr att 25 000:- är i högsta laget. Någonstans mellan 15-20 000:- tror jag att man får vara ganska nöjd med. Utbudet bland segelbåtar i 6-7 metersklassen är trots allt ganska stort och efterfrågan måttlig.

Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle lägga ut den för 3-4 mer än vad jag kan tänka mig vilja ha för den för nästan alla som kommer och tittar och vill köpa vill också pruta(kanske bara psykologi för att in känna sig lurade) Så: lägg ut den för 22 och sen kan du vara beredd att gå ner till några tusen under.Men sälj båten muntligt innan det blir tal om att gå ner!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...