pgh73 2 Postad 2 September , 2008 Rookie mode on Sitter här hemma och funderade på hur man byter segel på rullsystemet? Jag har precis köpt segelbåt=nybörjare alltså, så be gentle :-). Just nu har jag en genua 2 på men funderar på att byta till en större. Men hur enkelt är det att byta genuan på systemet? Är det bara till att släppa på fallet och ner med det och trä på den nya eller? Jag har en plastimo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 2 September , 2008 I princip ja. Har du fått båten ända hem nu efter alla äventyr? I annat fall lycka till med sista biten. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 2 September , 2008 Glömde en liten grej. Kan vara bra att vara två, en som hissar och en som matar. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 2 September , 2008 Jepp, nu är den hemma efter många om och men 3 veckor på verkstan... Seglade hem sista biten mellan Halmstad och Råå i lördags men i vindar runt 2-3 m/s går det inte fort. Motorn testades ordentligt. Solen sken och dessutom såg vi tumlare så turen var go ändå. Över till bytet, så med andra ord är det bara till att byta enkelt och snabbt. Något jag skall tänka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 2 September , 2008 Se ovan. vi skrev visst samtidigt. Haha, det hela poängen med segling. Ibland går det undan och ibland softar man. //Ilkka Senast ändrad av Icesteppe | 02 september 2008 | 21:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser