lindmar007 0 Postad 2 September , 2008 Tänkte ta förarintyg nu i höst men undrar hur det då blir med det kommande båtkörkortet? Kommer förarintyget motsvara körkortet eller måste man så att säga göra om allt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 2 September , 2008 Tror inte det är helt bestämt men att det lutar åt att förarintyg=körkort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 2 September , 2008 Enligt vad jag läst mig till ska man kunna skicka in sitt Förarintyg och få det utbytt mot ett Båtkörkort rakt av. Har man däremot en båt som går snabbare än 30 knop, måste man ta ett körkort till för högfartsnavigering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utbildningsradgivning 0 Postad 11 November , 2008 Hej, Inget är beslutat än men det lutar starkt åt att förarintyget kommer att motsvara Båtkörkort. annars blir det för många som måste ta om sina intyg helt enkelt! Jag kan därför tipsa dig om att ta föarintyget redan nu. Nedan finsn ett länktips där du hittar en lista på alla som arrangerar förarintygskurser: http://www.kurser.se/Baat_och_sjoe___158__.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser