Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Dadid

Johnson / Evinrude elfrågor

Rekommendera Poster

Fråga 1

Jag har en Johnson 40 hk med p/t från 1991 och ett nyare reglage från efter 1996.
Kontakterna är inte kompatibla utan jag måste koppla ihop varje tråd var för sig.
Kan någon hjälpa mig med hur jag skall koppla?

Fråga 2
Jag har precis monterat en p/t-enhet på motorn som tidigare bara hade tilthjälp.
Den lilla kabelhärvan är ansluten som den skall och knappen på sidan är monterad.
Däremot vet jag inte hur kabeln från tiltmotorn dras in genom motorkåpan. Har inte funnit någon skiss på detta i servicehandböcker.

Tacksam för hjälp!

/David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Jag tror faktiskt det finns adapter o köpa, så att kontakterna blir kompatibla. Det är väl nåt sånt här du behöver?:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Johnson-Evinrude-OMC-Remote-Control-Adaptor-NOS-176711_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ50439QQihZ024QQitemZ370065915762QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Senast ändrad av Yadis | 02 september 2008 | 09:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj. knappt halva priset i USA mot här hemma men fortfarande bra mycket dyrare än att skarva ledare mot ledare. Kanske tvingas jag köpa en dylik, men det känns lite olustigt, då jag ännu inte vet hur motorn mår.

/David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just lagt en beställning på adaptorsatsen, trim/tiltkablage, trimlägesgivare, luftburk.
Lika bra att beställa mkt på en gång.

/David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...