Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
sm7stu

sprängskiss på insprutningspumpen Md17c

Rekommendera Poster

Hej ! Någon som har en sprängskiss på insprutningspumpen med regulatoraxeln till en MD17c ?? Vore kanon om någon har det!!

// Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan igen ! Da Di Da !

Vill minnas att insprutningspumpen på min MD17c, var av fabrikat Bosh !

Vill ochså minnas, att någonstans har jag sett någon, justerings eller sprängskiss för denna pump. Men detta finns inte, definitivt, i Gör det själv Handboken. För den pumpen lär mann kanske inte kunna justera själv, det beror på vem denna själv är !

Men kanske man kan fråga av en Bosh firma ?

Hur denna pump fungerar, har jag inte riktigt glo på. Men i alla fall den ger trycksprutar till Insprutarna, (mängden diesel) . Men justeringen av denna pump, är säkert till för endast fackmän ?

Däremot dom 3 rören som går ut från pumpen till Insprutarna, har jag öppnat och bytt O-rigarna, för det läckte på någon av rören ! Detta var inte ett enkelt jobb i gungande båt.

Hände i Norge i en hamn ! Rören läckte så att under några timmar hade hela tanken runnit ut i bilgen. Mitt första, nödförsök, var att använda gängtape, tils jag kom till Oslo och fick tagi på rätta O-rigar. Öppna alldrig dessa rör, om du inte har dom rätta O-rigarna, det gjorde Jag !

Senast ändrad av Anemos_ | 02 september 2008 | 15:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, där hittar en sprängskiss på dom 3 rören från insprutningspumpen men ingen sprängskiss på själva Bosh pumpen: FUEL INJECTION PUMP: 833186 |  

Där ser man hur många delar dessa utgående rör har, från Bosh pumpen självt !!

Så att öppna och demontera dessa rör, är inte så enkelt, man måste ha tålamod och litet kunnighet !!

Senast ändrad av Anemos_ | 02 september 2008 | 15:58

post-10000101-1394235607,3872_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag hade problem den min pump på min MD21 först sade en man på en penta verkstad att det var bara att renovera pumpen men så ringde jag till en man i Göteborg och han gaidade mig på telefon och det löste sig utan renovering det tog bara fem min så var det löst. Han har säkert någon lösning åt dig anars så är det bara at skicka pumpen till honom så kör han den i bänk och ställer in den. Kolla på http://www.scanditurbo.com/ han var mycket hjälpsam på telefon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu funkar allt som det ska , lite fin mek bara ,tack för alla svar // Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt höra om finmeket!

Plockade du isär den? Vore bra att veta om det skulle hända mig. Det är visst samma pumptyp på MD11C som vi har.  Har lite respekt för insprutningspumpar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo vi rev den i bitar, som tur är så hade jag en båtkompis som va mycket duktig på detta, så nya oringar ,packningar och en massa tålamod med injustering så nu funkar den kanon , och tycker nog med att mycket rystande försvan med....Skrattande

// Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...