uttern6000 0 Postad 1 September , 2008 Hej har köpt en uttern 6000 -91 enligt uttern skall båten väga 750 kg, men när jag vägde den blev vikten 1100kg utan motor . Har kollat efter pluggar till flyttankar men hittar inga , hör inget skvalp i skrovet . Är det fabriken som uppger fel vikt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 September , 2008 Fabrikanten har med största sannorlikhet inte uppgivit fel vikt. Men det sitter väl en massa ´ tillbehör i båten som ökar vikten. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern6000 0 Postad 2 September , 2008 tillbehör finnes det , men den är ganska ren för tillfället. och 350 kg är rätt många kilo,jag är orolig för vikten när HUSTRUN och jag lagt i alla bra att ha prylar mvh walle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uttern510 0 Postad 2 September , 2008 Hej! Är du säker att din våg är kalibrerad? MVH Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuleBengt 0 Postad 2 September , 2008 Är bensintanken full? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern6000 0 Postad 2 September , 2008 Det är cirka halv tank. vågen är vägverkets våg som polisen annvänder vid vägning, som kan resultera i böter vid överlass, så det hoppas jag verkligen att den är kalibrerad mvh walle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 2 September , 2008 Var det en tidig måndagmorgon, kanske trailerns vikt på 350 kg glömdes bort... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern6000 0 Postad 3 September , 2008 Nej tyvärr Det är så att totalvikt på axel var 1680kg -motor 177kg -trailer360kg vilket gjör att båtvikten blir 1143kg vikt på dragkroken var 40kg vid vägningen mvh walle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 September , 2008 Vet inte hur denna modell ser ut men min mindre&äldre Uttern 510 har små svarta gummi-ploppar som man tar loss för att tömma flyttankarna. Borde ju finnas i trakten runt ösbrunnen om det finns någon sådan... el. alt. en dyvika utombords. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser