Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
uttern6000

uttern

Rekommendera Poster

Hej har köpt en uttern 6000 -91 enligt uttern skall båten väga 750 kg, men när jag vägde den blev vikten 1100kg utan motor . Har kollat efter pluggar till flyttankar men hittar inga , hör inget skvalp i skrovet . Är det fabriken som uppger fel vikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fabrikanten har med största sannorlikhet inte uppgivit fel vikt. Men det sitter väl en massa ´ tillbehör i båten som ökar vikten. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tillbehör finnes det , men den är ganska ren för tillfället. och 350 kg är rätt många kilo,jag är orolig för vikten när HUSTRUN och jag lagt i alla bra att ha prylar mvh walle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är cirka halv tank. vågen är vägverkets våg som polisen annvänder vid vägning, som kan resultera i böter vid överlass, så det hoppas jag verkligen att den är kalibrerad mvh walle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var det en tidig måndagmorgon, kanske trailerns vikt på 350 kg glömdes bort...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej tyvärr Det är så att totalvikt på axel var 1680kg -motor 177kg -trailer360kg vilket gjör att båtvikten blir 1143kg vikt på dragkroken var 40kg vid vägningen mvh walle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur denna modell ser ut men min mindre&äldre Uttern 510 har små svarta gummi-ploppar som man tar loss för att tömma flyttankarna. Borde ju finnas i trakten runt ösbrunnen om det finns någon sådan... el. alt. en dyvika utombords.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...