Rundqvist 0 Postad 1 September , 2008 Hej alla ! Har ett problem som jag är lite bekymrad över! Jag har en öppen styrpulpetsbåt i 5 m klassen som är byggd 2004. Problemet är att gelcoten har börgat bli gul på vissa ställen! främst på platta ytor. Jag har försökt skrubba bort detta genom att använda oxalsyra, y10 mm. Är det någon som vet eller har några bra tipps på att få bort denna gula plåga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 September , 2008 Det här med gulnad gelcoat vet jag att Ringhede har svarat på tidigare, ska visst vara ett fabrikationsfel. Har klippt ur och sparat det inlägget, men i datorn hemma, nu är jag i båten. Men sök på gelcoat så kanske du hittar det, annars så postar jag det när jag kommer hem igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 September , 2008 Hittade tråden: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=246291&highlight=gulnad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser