domarniklas 0 Postad 29 Augusti , 2008 Kan nån beskriva tillvägagångssättet och berätta vad man ska smörja med och hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 29 Augusti , 2008 Om det ska göras riktigt så ska du dra ur hela vajern ur plasthöljet, göra rent den ordentligt och sedan smörja den med marinfett, samma som du har till utombordaren, det får dock inte vara för mycket fett på vajern då det kommer bli trögt av även detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 30 Augusti , 2008 Tack för tipset. Och om det inte skall göras riktigt då? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 30 Augusti , 2008 Då kan du börja vid ratten o spraya ngn teflonspray tex Likaså i andra änden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 30 Augusti , 2008 Kung! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 30 Augusti , 2008 På gas/broms/kopplingsvajrar fungerar det utmärkt att improvisera dit en tratt i vajerns ena ände (vad som helst, bara det går fylla i en skvätt olja som sedan får rinna in i vajern efter bästa förmåga). Få upp den vajeränden en bit, häll i olja efter hand tills det kommit ut i andra änden av vajern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 11 September , 2008 Då var det problemet ur världen! Ett tag i alla fall. Jag körde med teflonspray för lås. När jag tar upp båten så ska jag göra det mer ordentligt. Tack för alla tips! /Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser