Gäst Micke Postad 9 Juni , 2004 Tjena! Satt och funderade lite häromdagen. Hade tänkt att bygga en targabåge för att ha gps-antenn å dylikt på. Nu är då frågan om följande är genomförbart, att ansluta hela bågen till batterijord och därigenom få en jordning av bågen. Detta skulle innebära att jag får jordning för ex.vis extern mobilantenn och behöver inte använda extrajordplan för ändamålet. Genomförbart eller ej ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sten Postad 9 Juni , 2004 Har du tänkt att bygga den i rostfritt eller stål för det är väl det enda som leder ström? Varför inte gjuta en i glasfiber och gjuta in en jordkabel med anslutning för div utrustning. Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 10 Juni , 2004 Flesta metaller leder ström. Frågan är bara hur bra det måste leda ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst JJ Postad 10 Juni , 2004 Hmmm tråden har tydligen bytt ämne....!!?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke Postad 22 Juni , 2004 Jepp, verkar ha blivit en tråd för metallurgi.. .... Kommer att göra bågen av två rör i rostfritt med en jordledare i ena röret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 22 Juni , 2004 vi får turas om... min rubrik och din fråga:) växelhus...alt. delar sökes. maila gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crescent44 0 Postad 23 Juni , 2004 jag skulle tro att de e möjligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn 0 Postad 23 Juni , 2004 vad har Biltema med denna tråd att göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Besserwisser Postad 23 Juni , 2004 Kan man inte bygga en targabåge av 2 rör den ena ( ) plus och det andra (-) minus så man koppla alla förbrukare och slipper alla sladdar helt och hållet, är detta genomförbart? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser